Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Odborná didaktika pro UN+E (KPD / KODDI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KODDI - Odborná didaktika pro UN+E, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Role vzdělávání katechumenů v první církviNáboženské vzdělávání ve středověkuReformace - vznik a vývoj katechismůApologetický charakter náboženské výuky v 19. StoletíKatechetické hnutí ve 20. stoletíKerykmatický model výukyAntropologický model výukyVztah mezi katechezí a výukou náboženství v církevních dokumentechTeologické obsahy v náboženském vzdělávání (biblická katecheze, morální témata ve výuce, spiritualita jako téma výuky, interpretace dogmat v náboženském vzdělávání?)

Získané způsobilosti

Studenti reflektují vztah základních existenciálních témat života člověka k jednotlivým oborům teologie v náboženské výchově v historii a v současné době. Vyvozují z této reflexe důsledky pro didaktická rozhodnutí. Studenti mají vhled do základní proměny cílů a témat v náboženské výchově vzhledem k charakteru současné postmoderní společnosti v napětí vůči současným církevním dokumentům, zvláště vzhledem k Všeobecnému direktoriu pro katechizaci. Studenti volí odpovídající kriteria pro vyhodnocení způsobu rozvoje religiozity žáků na poli církevní katecheze a na poli náboženské výuky v církevní, event. státní škole. Studenti rozlišují pomocí didaktických rozhodnutí pole náboženské výchovy v církvi, v církevní škole a ve škole státní.

Literatura

Evangelii nuntiandi. Praha, 1990. Katechesi tradendae. Všeobecné direktorium pro katechizaci. Praha, 1998. Schweitzer, F., Englert, R., Schwab, U. Entwurf einer pluralitätsfähigen Religionspädagogik. Gütersloh, Freiburg im Breisgau, 2002. Hemel, U. Religionspädagogik im Kontext von Theologie und Kirche. Düsseldorf, 1986. Pohl - Patalong, U. Religiöse Bildung im Plural: Konzeptionen und Perspektiven. Schenefeld, 2003. Emais, D. Sakramenten Katechese. Freiburg, 1991. Nováková, C. Katechetika. Weidmann, F. (hrsg.): Didaktik des Religionsunterrichts. Emenis, D.: Sakramenten Katechese. Evangelii nuntiandi, Katechesi tradendae. Všeobecné katechetické direktorium.

Požadavky

Student osvědčí základní vhledy do didaktických postupů, které zprostředkovávají žákům na různých věkových úrovních základní teologické obory ve vztahu k existenciální zkušenosti žáků, a to s rozlišením pole církevní katecheze a školní výuky. Tento vhled osvědčí pomocí konkrétně zpracovaného scénáře jednoho tematického celku, který zohledňuje výše zmíněná pole náboženské výchovy. Během ústní zkoušky student obhájí svá didaktická rozhodnutí odbornou argumentací.

Garant

doc. PhDr. Ludmila Muchová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Ludmila Muchová, Ph.D.