Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Osobnostně-sociální výchova (KPD / KOSV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KOSV - Osobnostně-sociální výchova, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Osobnost pedagoga volného času, ideál.Vymezení a porozumění pojmům, vztah pedagog - žák, student, klient.Osobnostní výchova, sebevýchova, seberozvíjení, vytvoření klima, vzájemné poznávání, co je vrozené a neměnné, co je přeučitelné, ovlivnitelné.Sebepoznání, sebeuvědomění, vlastnín zkušenosti, reflexe, pravidla, přiznání chyby, reflektování úspěchů.Rozvoj schopností spolupráce ve skupině, vnímání partnera, vedení, podřízení se, rozvoj rovnováhy a důvěry, citlivost.Rozvoj smyslového vnímání, nonverbální komunikace, rozvoj citlivosti zraku, sluchu, hmatu, čichu, chuti, intuice, tajná řeč těla, proxemika, haptika, posturologie, testíka, mimika, paralingvistické aspekty řeči.Smyslové vnímání, rozvoj jeho komplexnosti, smyslová paměť a představivost, asociace, zvuková etuda, kresba, imaginární rekvizita. Rytmické cítění, hra na tělo, dynamika pohybu i v řeči, rytmizovaná řeč a rytmický pohyb., temporytmus světa kolem nás.Zvládnutí prostoru a využití prostoru, kruh jako základní prostorový útvar, vyplňování prostoru, vnímání partnera, zrakové, baltické, sluchové.Verbální komunikace, ovládnutí základních mluvních dovedností, aktivizace těžiště, správné dýchání, hygiena hlasu, psychofyzické zvládnutí prostoru, obsah a vedení dialogu, zástupná řeč a její využití.Komunikace, obohacení slovní zásoby, rozvíjení plynulosti a barvitosti vyjadřování a slovní komunikace, metafory, uvolnění mluvního proudu, volné vypravování improvizace, příběhy.Sebedůvěra a schopnost přesvědčivě vyložit své myšlenky, aktivní zapojování do diskuse, formulace myšlenek, převod informací a jejich formulace z jiných podob - výtvarná, pohybová?Sociální dovednosti, asertivita, sebeukájení, zdravé prosazení, schopnost empatie - prostředek tvorby atmosféry spolupráce, motivace.

Získané způsobilosti

Student získá znalosti z oblasti sebepoznání, sebeuvědomění, umění naslouchatStudent porozumí základům nonverbální komunikace (ne ve smyslu znakové řeči), smyslového vnímání, rytmického cítění.Student si osvojí psychofyzické zvládnutí prostoru, vnímání partnera.Student je schopen uplatnit poznatky z oblasti verbální komunikace, ovládnutí základních mluvních dovedností včetně zástupné řeči a její využití při práci s jednotlivcem, skupinou, ve volnočasových aktivitách.

Literatura

Kasíková H. Kooperativ Název předmětu učení, kooperativní škola, Portál, Praha. 1997. Vacek P. Morální vývoj v psychologických a pedagogických souvislostech, Gaudeamus, Hradec Králové. 2000. Way B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací, ISV nakladatelství, Praha. 1996. Lewis D. Tajná řeč těla. Valenta J.:. Učit se být, Agent. Strom, Praha 2000. Dewey J. a spol. Americká pragmatická pedagogika, SPN Praha. 1990. Luscher M. Čtybarevný člověk, nakl. I. Železný, Praha. 1997. Pike G., Selby D. Globální výchova, Grade, Praha. 1994. Budínská H. Hry pro šest smyslů. Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi, IPOS - ARTAMA, Praha. 1994. Mareš J., Man F., Prokešová L. Anatomie žáka a rozvoj jeho osobnosti, Pedagogika. 1996. Mareš J., Křivohlavý J. Komunikace ve škole - vybrané kapitoly k tématu, Masarykova univerzita, Brno. 1995. Koťa J. Učitel a jeho profese. in. Kasíková H., Vališová A.: Pedagogické otázky současnosti, ISV nakladatelství, Praha. 1994.

Požadavky

Prezenční studium - 90% docházka, aktivita při výuce, plnění zadaných úkolů v rámci cvičení.Kombinované studium -aktivita při výuce, plnění zadaných úkolů v rámci cvičení.

Garant

Mgr. Jiří Pokorný