Předmět Psychol. aspekty pedagog. vedení skupiny (KPD / KPAVS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KPAVS - Psychol. aspekty pedagog. vedení skupiny, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
TZI trojúhelníkŽivé a mrtvé učení v osobní historii účastníků skupinyNefungující systémy - rozbor konkrétních situacíAxiomy, postuláty a pomocná pravidla v TZITeorie ledovce v TZIFormulace tématu skupiny v TZI
Získané způsobilosti
1) Účastníci mají základní vhledy do principů skupinové práce formou TZI (Themenzentrierte Interaktion), alterntivního didaktického směru, vycházejícícho z psychoanalytické pedagogiky. 2) Reflektují skupinově dynamické procesy, které brzdí učební proces skupiny 3) Analyzují konkrétní skupinovou atmosféru a vzhledem k ní formulují téma pro práci skupiny4) Mají vhled do způsobu vedení skupiny formou "vést a zúčastnit se".
Literatura
Cohn, R. Es geht ums Anteilnehmen, Frankturt, Basel, Wien: Herder. 1993. Cohn, R. Terfurth, Ch. Lebendiges Lehren und Lernen. TZI macht Schule, Stuttgart: Klett - Cotta. 1997. Scharer, M. Plánování vyučování - jak by mělo vypadat?, text pro vnitřní potřeby fakulty (u L. Muchové). Heger, M., Portele, G.: Hochschule und Lebendiges Lernen, Weinheim: Deutscher Studien Verlag. 1995. Kroeger, M. Themenzentrierte Seelsorge. Stuttgart, Berlin, Köln, Mainz: Verlag W. Kohlhammer. 1983.
Požadavky
Aktivní účast studentů na semináři (povolená absence 20% výuky)
Garant
doc. PhDr. Ludmila Muchová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Ludmila Muchová, Ph.D.