Předmět Seminář z pedagogiky volného času (KPD / KSPVČ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KSPVČ - Seminář z pedagogiky volného času, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Seminární skupina se zabývá jedním okruhem témat, které určí učitel. Každý člen skupiny si prostuduje buď 10-15 stránkový text v cizím jazyce anebo celou monografii v češtině vztahující se k tématu. Na základě studia literatury zpracuje seminární práci, kterou prezentuje ostatním. O referátech se diskutuje.Příklady témat:1. Cíle pedagogiky volného času2. Metody pedagogiky volného času3. Etická dilemata volného času4. Formální, informální a neformální edukace5. Koncepce "serious leisure" a "Freizeitpädagogik"6. Zájmové vzdělávání dětí a koníčky dospělých7. Změny v postoji k volnému času a jeho výzkumu v posledních 50 létech8. Pedagogika volného času, sociální pedagogika a sociální práce průniky a rozdíly
Získané způsobilosti
Student umí formulovat základní myšlenky prostudované literatury a srovnávat je s jinými názory. Argumentuje přitom na odborné úrovni.
Literatura
ROJEK CH., SHAW S. M., VEAL, A. J. A Handbook of Leisure Studies. New York. Palgrave, 2007. JENKINS, J. M., PIGRAM, J. J. (ed.). Encyclopedia of leisure and outdoor recreation. London, 2003. LŰDTKE, H. Freizeit in der Industriegesellschaft. Emanzipation oder Anpassung?. Opladen:, 1975. Feericks, Renate. Frezeitwissenschaft. ISBN 978-3-486-58358.GRÁC, J. Rozbory a modely výchovy v mimovyučovacom čase v konfronáciách minulosť , pritomnosť, budúcnosť. Bratislava, 1991.
Požadavky
Student zpracuje vybrané téma formou seminární práce v rozsahu 10-15 stran. Může se jednat o prohloubení některého z témat vlastní diplomové práce. Nelze však použít text, který už je obsažen v diplomové práci.
Garant
doc. Michal Kaplánek, Th.D.