Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie a praxe výtvarných aktivit 1 (KPD / KTVA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KTVA1 - Teorie a praxe výtvarných aktivit 1, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Principy ateliérové tvorby. Psychologické základy teorie tvorby.Kapitoly z historie oboru výtvarná výchova. Klíčové osobnosti oboru výtvarná výchova.Úvod do didaktiky výtvarné výchovy. Vlastní výtvarná tvorba posluchače zaměřená na obsáhnutí širokého spektra výtvarně vyjadřovacích prostředků.

Získané způsobilosti

Student si osvojí základy výtvarné dovednosti, které dokáže aplikovat při práci pedagoga volného času, přičemž dokáže definovat vhodnou techniku vzhledem ke specifickému založení dítěte (extrovert - introvert) i vzhledem k věkovým zvláštnostem v souvislosti s výtvarným projevem.

Literatura

Hazuková, H., Šamšula, P.:. Didaktika výtvarné výchovy I, PF UK, Praha 2005. Smith, R. :. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Slovart 2000. Cikánová, K. Kreslete si s námi, Aventinum. 1992. Cikánová, K.:. Malujte si s námi. Praha, Aventinum, 1993. CIKÁNOVÁ, K.:. Objevujte s námi textil. Praha: 1996. Cikánová, K. :. Objevujte s námi tvar. Aventinum, 1995. Roeslová, V.:. Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997. Uždil, J., Zhoř, I.. Výtvarné umění ve výchově mládeže. Praha: SPN, 1964. ISBN 14-031-64. Kohlová, M.A., Gainerová, C. Dalších 199 výtvarných činností. Praha: Porál. 2003. Roeselová, V. Metodika výtvarné výchovy v ZUŠ. Praha, Fortuna. 1991. Read,H.. Výchova uměním. Praha: Odeon 1967. Kohlová, M.A.. 200 výtvarných činností. Praha: Portál 2003.

Požadavky

1.Realizace vlastního výtvarného artefaktu. Námět a technika libovolná.Posluchač umí používat a dokáže vysvětlit základní pojmy z oblasti výtvarné výchovy:kompozice, bod a linie, plocha, objem, barva, tvar, těleso, prostor, světlo.2. Analýza výtvarně výchovné jednotky, kterou posluchač uskuteční v rámci volnočasové výtvarné výchovy. Předloží práce "žáka/žáků" vzniklé během výuky.Popis realizované výtvarně výchovné volnočasové jednotky bude vypracován na základě tohoto členění:1 námět2 úkol3 motivace4 výtvarně technické informace5 materiál6 vzdělávací a výchovný cíl7 hodnocení - tj. co mělo být/bylo předmětem hodnocení u prací, jenž byly během jednotky volnočasové výtvarné výchovy realizovány.Práce student předloží 12.12.2015 při kolokviální zkoušce (později pouze v konzultačních hodinách vyučujícího po předchozí domluvě).

Garant

PhDr. Michal Filip, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Michal Filip, Ph.D.