Předmět Úvod do pedagogiky (KPD / KÚP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KÚP - Úvod do pedagogiky, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod2. Pedagogika jako věda (pohled filozofie vědy)3. Pedagogika jako věda (pohled sociologie vědy)4. Pedagogický výzkum5. Edukační procesy a jejich kontext6. Cíle, výsledky a efekty edukace7. Žák: subjekt, nebo objekt edukace?8. Učitel / vychovatel / pedagogický pracovník: charakteristika profese edukátora9. Institucionalizace edukace10. Kurikulum a kurikulární reforma
Získané způsobilosti
Studenti absolvováním předmětu získají:- znalost základních pedagogických pojmů a jejich systému- přehled o disciplínách pedagogiky- znalosti o principech vědecké práce- dovednost kritického čtení odborného textu zabývajícího se pedagogickou problematikou
Literatura
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.http://www2.tf.jcu.cz/~bauman/KPD_NUP_KUP/Skalkova_Pedagogika_a_vyzvy_nove_doby.pdfPrůcha J. Přehled pedagogiky; Úvod do studia oboru. Praha Portál, 2000. ISBN 80-7178-399-4.http://www.nuv.cz/file/433_1_1/Gardner, H. Dimenze myšlení. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.MŠMT. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice; Bílá kniha. Praha: ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8.Pasch, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127.Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
Požadavky
Před zkouškou je student povinen:- přečíst základní literaturu- ze základní literatury (př. jiných zdrojů) nastudovat tématické okruhy, které jsou obsahem kurzu.Zkouška: ústní. Studentovi je nejprve dána možnost, aby si zvolil tematický okruh, ze kterého má být dotazován, druhá otázka je pak kladena z okruhu jiného, dle uvážení vyučujícího. V případě nerozhodného hodnocení může být položena třetí doplňující otázka.Výsledná známka je počítána takto:100 - 92 % ... výborně91 -- 84 % ... výborně minus83 -- 76 % ... velmi dobře75 -- 68 % ... velmi dobře minus67 -- 60 % ... dobře59 -- 0 % ... nevyhověl(a)V případě neúspěchu (hodnocení nižší než 60%) se připouštějí nejvýše dva opravné termíny.
Garant
PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.