Předmět Úvod do rekreologie (KPD / KÚR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KÚR - Úvod do rekreologie, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět, shodně s variantou pro prezenční formu studia, tematicky pokrývá tyto okruhy:1 Rekreologie (Leisure education)2 Rekreace (Recreation)3 Pojem zdraví (Health)4 Program WHO "Zdraví pro všechny ve 21. století? (Health 21)5 Základy anatomie, fyziologie (Basics of Anatomy and Physiology)6 Pohybová vs. sportovni aktivita7 Zdravá výživa8 Základy komunikace9 Základy projektového managementu10 Organizační formy sportovních/pohybových aktivit11 Projektová práce v oblasti podpory zdraví12 Praktická cvičení13 Zápočty
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí definice základních pojmů dané oblasti. Seznámí se s existencí vybraných teoretických modelů z oblasti podpory zdraví, zdravého životního stylu, jehož součástí jsou také základy anatomie a fyziologie člověka, zdravé výživy a zdravotní politiky (dále viz Obsah předmětu). Studenti získají znalosti v oblasti konstruktivní komunikace, v oblasti základů managementu a strategického plánování projektu. Obeznámí se s interdisciplinárním přístupem podpory zdraví a s metodicko-didaktickými principy práce v oboru Rekreologie. Znalosti a dovednosti, které si studenti odnesou z vyučovaného předmětu a samostudia mu mají sloužit nejen v jeho profesní praxi, ale také pro osobní motivaci a hodnotový systém v rámci vlastního životního stylu.
Literatura
Merkunová, A., Orel, M.. Anatomie a fyziologie člověka pro humanitní obory. Praha: Grada., 2008. Vilímová, V. Didaktika tělesné výchovy. Brno: Paido, 2002. Strunecká, A., Patočka, J. Doba jedová. Praha: Triton., 2011. Pávková, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál., 2002. Svozilová, A. Projektový management - Systémový přístup k řízení projektů - 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2011. Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.Hodaň, B., Dohnal, T. Rekreologie. Olomouc: Hanex., 2005. Mužík, V., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex., 1997. Wilson, P. Základní knihy relaxačních technik. Olomouc: Votobia, 1997. DeVito, J. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2001. Kunová, V. Zdravá výživa ? 2. přepracované vydání. Praha: Grada., 2011. http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/fsps/js12/ztv/web/index.htmlNovák, T., Caponni, V. Asertivně do života - 3., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada., 2012. Strunecká, A., Patočka, J. Doba jedová 2. Praha: Triton., 2012. Strunecká, A. Jak přežít dobu jedovou. ALMI, 2013. Špaňhelová, I. Komunikace mezi rodičem a dítětem. Praha: Grada Publishing., 2009. Marshall Editions Limited. Lidské tělo. Bratislava: Gemini., 1992. Schreiber, V. Lidský stres . Praha: Academia, 1992. Měkota, K., Novosad, J. Motorické schopnosti. Olomouc: UP, 2005. Dvořáková, H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál., 2002. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Lokšová. I., Lokša, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál., 1999. Kerzner, H. Project managment. A system approach to planning, scheduling and controlling. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc, 2006. Křivohlavý, J. Psychologie nemoci. Praha: Grada., 2002. Blahutková, M., Koubová, J. Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno: CDVU MU., 1998. Nakonečný, M. Sociální psychologie organizace. Praha: Grada., 2005. Stock, C. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Freiburg: Haufe-Lexware- GmbH & Co, KG., 2010. Rašev, E. Škola zad. Praha: Direkt., 1992. Machová, J., Kubátová, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada., 2009. Šajdlerová, I., Konečný, M. Základy managementu ? učební text. [online]. Ostrava: Technická univerzita., 2007. Važanský, M. & Smékal, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. www.msmt.cz/sport/bila-kniha-o-sportuRothlin, P., Werder, P.R. Die Boreout-Falle : Wie Unternehmen Langeweile und Leerlauf vermeiden. München: Redline., 2009. Míček, L. Duševní hygiena. Praha, SPN., 1986. Antonovsky, A. Health, Stress and Coping. London: Jossey Bass., 1981. Döbler, E. Kleine Spiele (19. Auflage). Berlin: Sport ? und Gesundheit- Verlag, 1992. Plamínek, J. Komunikace a prezentace. Umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada Publishing, 2008. Kos, B., Adamíra, J. Malé hry. STN, 1954. Sartorius, N., Pavlovský. P. Mezinárodní klasifikace nemocí: 10. revize: duševní poruchy a poruchy chování. Psychiatrické centrum., 1992. Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál., 2008. Kulhánková, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Potál, 2008. Kalman, M., Hamřík, Z., Pavelka, J. Podpora pohybové aktivity pro odbornou veřejnost. Olomouc : ORE ? institut., 2009. www.mzcr.czHartl, P., Hartlová, H. Psychologický slovník. Praha: Portál., 200. Hrčka, J. & Drdácká, B. Rekreačná tělesná výchova a šport. Bratislava: SPN, 1992. Antonovsky, A. Salutogenese. Zur Entmystifizierung der Gesundheit. Tübingen., 1997. Parlow. G. Zart besaitet. Wien: Festland., 2006. www.mzcr.cz/Verejne/obsah/program-zdravi-21_1101_5.htmlPernicova?, H. a kol. Zdravotni? te?lesna? vy?chova. Praha: Fortuna, 1993. Štolbová, E.:. Život s nadváhou. Praha, Grada, 1999.
Požadavky
- aktivní účast studenta na přednášce přítomnost ve výuce a aktivní podílení se na plnění úkolů v rámci výuky, na diskuzi k jednotlivým tématům, - seminární práce na vybrané téma z oblasti rekreologie, popř. splnění praktických zápočtů- vlastní motivace k oborům rekreologie.
Garant
Dr. phil. Hana Chyzy
Vyučující
Dr. phil. Hana Chyzy