Předmět Volnoč. literární a dramatická výchova 1 (KPD / KVLD1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KVLD1 - Volnoč. literární a dramatická výchova 1, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vybrané klasické metody: metody názorně-demonstrační.2. Vybrané klasické metody: práce s obrazem (ilustrací).3. Vybrané klasické metody: slovní metody.4. Vybrané klasické metody: vyprávění.5. Vybrané klasické metody: vysvětlování, výklad.6. Vybrané klasické metody: rozhovor.7. Vybrané klasické metody: práce s textem. Netradiční práce s literárním textem (např. literární putování, spisovatelé regionu, literární soutěž).V dramatické výchově navazuje seminář na získané znalosti a dovednosti předmětu Základy literární a dramatické výchovy a podmiňuje absolvování tohoto předmětu.8. Strategie vedení, improvizace příběhu, improvizace s příběhem9. Systém průpravných her a cvičení10. Pohybové a mimoverbální dialog, zástupná řeč, svojština11. Hlas nástroj pedagoga, verbální komunikace12. Žánry a druhy vhodné pro improvizaci, náměty a témata13 a 14. Volba námětů a předloh, kritéria volby, zpracování zvolené předlohy
Získané způsobilosti
Student se orientuje v problematice literární a dramatické výchovy.
Literatura
Zámečníková, E. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy. Praha: Artama, 2009. Gejdušová, I. Komplexnost ve výuce literární výchovy. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. Štembergová-Kratochvílová, Š. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha:STD, 1994. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. Lewis, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, 1989. Beránková, E. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002. Machková, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: DAMU, 2000. Toman, J. Didaktika čtení a primární literární výchovy. Č. Budějovice: JU, 2007. Bína, D.; Niklesová, E. Hledání nových cest v didaktice slohu a literární výchovy. Č. Budějovice: JU, 2007. Šlapal, M. et al. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a inormační centrum, 2012.
Požadavky
Vypracování zadávaných úloh. Prezentace tématu. Znalost literatury.
Garant
Mgr. Jiří Pokornýdoc. PhDr. Helena Zbudilová, Ph.D.