Předmět Volnoč. literární a dramatická výchova 2 (KPD / KVLD2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KVLD2 - Volnoč. literární a dramatická výchova 2, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Aktivizující metody: diskusní, didaktické hry. Netradiční metody (např. besedy, tvořicí náměty, tvorba učebníchpomůcek, literární hry a kvizy).2. Vybrané metody, techniky a postupy: brainstorming, clustering, diskuse, E-U-R, expertní a debatní skupiny.3. Vybrané metody, techniky a postupy: INSERT, komunitní kruh, ledolamky a myšlenková mapa.4. Vybrané metody, techniky a postupy: oživené obrazy, párové čtení, pětilístek, sebehodnocení a shrnování.5. Vybrané metody, techniky a postupy: skládačkové učení, skupinová práce, řazení textu, řízené čtení a třífázovýrozhovor.6. Vybrané metody, techniky a postupy: ukončení příběhu, Vennův diagram, víceúrovňový systém kladení otázeka volné psaní.7. Vybrané metody, techniky a postupy: klíčové pojmy, kostka, řazení textu a řízené čtení.V dramatické výchově naváží studenti na předchozí znalosti a dovednosti získané ze seminářů Volnočasové literárnía dramatické výchovy.8. Učitel dramatické výchovy osobnost učitele9. Zvláštnosti dětského a studentského divadla, Divadlo ve výchově, Divadlo Fórum, Chudé divadlo10. Dramaterapie, Bibliopedagogika - bibliodrama biblioterapie11. Poetoterapie, experimentální texty.12. Pretexty jiných žánrů a výchov využitých při zpracování a realizaci projektů (výtvarné, hudební, literární,pohybové).13. a 14. Projekt - projektová metoda. Vybrané metody a techniky při zpracování a realizaci projektu.
Získané způsobilosti
Student se orientuje v problematice literární a dramatické výchovy.
Literatura
Toman, J. Didaktika čtení a primární literární výchovy. Č. Budějovice: JU, 2007. Hník, O. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H§H, 2007. Gejdušová, I. Komplexnost ve výuce literární výchovy. Ostrava: OU, 2008. Beránková, E. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002.
Požadavky
Průběžné plnění zadaných aktivit (úzké propojení teorie a praxe) a prezentace tématu. Znalost literatury.
Garant
Mgr. Jiří Pokornýdoc. PhDr. Helena Zbudilová, Ph.D.