Předmět Výtvarná výchova 1 (bc.) (KPD / KVV1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KVV1 - Výtvarná výchova 1 (bc.), Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Projekt "vitraj" - principy ateliérové tvorby. Psychologické základy teorie tvorby.Kapitoly z historie oboru výtvarná výchova. Klíčové osobnosti oboru výtvarná výchova.Úvod do didaktiky výtvarné výchovy. Vlastní výtvarná tvorba posluchače zaměřená na obsáhnutí širokého spektra výtvarně vyjadřovacích prostředků.
Získané způsobilosti
Student si osvojí základy výtvarné dovednosti, které dokáže aplikovat při práci pedagoga volného času, přičemž dokáže definovat vhodnou techniku vzhledem ke specifickému založení dítěte (extrovert - introvert) i vzhledem k věkovým zvláštnostem v souvislosti s výtvarným projevem.
Literatura
HOSMAN, Zdeněk. Didaktický skicář : výtvarné činnosti ve výtvarné výchově. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007. ISBN 978-80-7394-001-0.HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-368-5.KULKA, Jiří. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.Kohlová, M.A., Gainerová, C. Dalších 199 výtvarných činností. Praha: Porál. 2003. SLAVÍK, Jan:. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8262-9. Roeselová, V. Metodika výtvarné výchovy v ZUŠ. Praha, Fortuna. 1991. Read,H.. Výchova uměním. Praha: Odeon 1967. Uždil, J., Zhoř, I.. Výtvarné umění ve výchově mládeže. Praha: SPN, 1964. ISBN 14-031-64. Kohlová, M.A.. 200 výtvarných činností. Praha: Portál 2003.
Požadavky
1.Realizace vlastního artefaktu na téma "vitraj". Určení výsledného artefaku: vystavení v předokenním prostoru. Formát 104 x 50 cm nebo 128 x 50 cm (náměty s biblickou tematikou). Posluchač umí používat a dokáže vysvětlit základní pojmy z oblasti výtvarné výchovy:kompozice, bod a linie, plocha, objem, barva, tvar, těleso, prostor, světlo.2. Analýza výtvarně výchovné jednotky, kterou posluchač uskuteční v rámci volnočasové výtvarné výchovy. Předloží práce "žáka/žáků" vzniklé během výuky.Při hodnocení proběhlé výuky se soustředit na silné X slabé stránky především na základě této struktury:1 námět2 úkol3 motivace4 výtvarně technické informace5 materiál6 vzdělávací a výchovný cíl7 hodnoceníPráce student předloží 10.1.2015 při kolokviální zkoušce (později pouze v konzultačních hodinách vyučujícího po předchozí domluvě).
Garant
PhDr. Michal Filip, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Michal Filip, Ph.D.