Předmět Výtvarná výchova 2 (bc.) (KPD / KVV2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KVV2 - Výtvarná výchova 2 (bc.), Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Specifika vedení volnočasových výtvarných činností se zřetelem na oblast působení pedagoga volného času. Příprava na vedení volnočasových výtvarných činností. Metody galerijní animace s návazným projektovým vyústěním. Metodické rozpracování jednotky volnočasové výtvarné aktivity. Rozbor a reflexe vyučovacího procesu. Proces a produkt ve volnočasových výtvarných aktivitách se zřetelem na pojímání potencialit výtvarného působení na člověka - názorové proudy a směry. Komparace volnočasových výtvarných aktivit a školní výtvarné výchovy.
Získané způsobilosti
Student získá základní znalosti a dovednosti v plánování a realizaci výtvarného projektu v práci pedagoga volného času.
Literatura
Kohlová, M.A., Gainerová, C. Dalších 199 výtvarných činností. Praha: Porál. 2003. Cikánová, K. Kreslete si s námi, Aventinum. 1992. Cikánová, K. Kreslete si s námi, Malujte si s námi. Aventinum 1992. 1993. Roeselová, V. Metodika výtvarné výchovy v ZUŠ. Praha, Fortuna. 1991. Cikánová,K.. Objevujte s námi tvar. Praha: 1995. Read,H.. Výchova uměním. Praha: Odeon 1967. Kohlová, M.A.. 200 výtvarných činností. Praha: Portál 2003.
Požadavky
1.) Analýza výstavy v AJG odevzdání vyplněných dotazníků, vztahujících se k probíhající výstavě v AJG v Českách Budějovicích (Wortnerův dům)2.) Vytvoření a realizace výtvarné animace sakrální architektonické památky (kostel, kaple, chám atd.)Vytvořit projekt výtvarné animace zvolené sakrální stavby na základě této metodické struktury: - tematický záměr a cíl animace- věk, profesní a sociální struktura skupiny účastníků- prostorové a technické podmínky- celkový čas trvání animace- individuální dispozice animátora- krátký teoretický výklad- rozhovor s účastníky- praktická činnost- závěrečný výklad nebo diskuse účastníků- fotodokumentace proběhlé animaceProjekt bude obsahovat minimálně tři charakterově odlišné výtvarné aktivity. Bude odevzdán v písemné podobě a prezentován na závěrečném kolokviu.
Garant
PhDr. Michal Filip, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Michal Filip, Ph.D.