Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výtvarná výchova 2 (bc.) (KPD / KVV2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KVV2 - Výtvarná výchova 2 (bc.), Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Specifika vedení volnočasových výtvarných činností se zřetelem na oblast působení pedagoga volného času. Příprava na vedení volnočasových výtvarných činností. Metody galerijní animace s návazným projektovým vyústěním. Metodické rozpracování jednotky volnočasové výtvarné aktivity. Rozbor a reflexe vyučovacího procesu. Proces a produkt ve volnočasových výtvarných aktivitách se zřetelem na pojímání potencialit výtvarného působení na člověka - názorové proudy a směry. Komparace volnočasových výtvarných aktivit a školní výtvarné výchovy.

Získané způsobilosti

Student získá základní znalosti a dovednosti v plánování a realizaci výtvarného projektu v práci pedagoga volného času.

Literatura

Kohlová, M.A., Gainerová, C. Dalších 199 výtvarných činností. Praha: Porál. 2003. Cikánová, K. Kreslete si s námi, Aventinum. 1992. Cikánová, K. Kreslete si s námi, Malujte si s námi. Aventinum 1992. 1993. Roeselová, V. Metodika výtvarné výchovy v ZUŠ. Praha, Fortuna. 1991. Cikánová,K.. Objevujte s námi tvar. Praha: 1995. Read,H.. Výchova uměním. Praha: Odeon 1967. Kohlová, M.A.. 200 výtvarných činností. Praha: Portál 2003.

Požadavky

1.) Analýza výstavy v AJG odevzdání vyplněných dotazníků, vztahujících se k probíhající výstavě v AJG v Českách Budějovicích (Wortnerův dům)2.) Vytvoření a realizace výtvarné animace sakrální architektonické památky (kostel, kaple, chám atd.)Vytvořit projekt výtvarné animace zvolené sakrální stavby na základě této metodické struktury: - tematický záměr a cíl animace- věk, profesní a sociální struktura skupiny účastníků- prostorové a technické podmínky- celkový čas trvání animace- individuální dispozice animátora- krátký teoretický výklad- rozhovor s účastníky- praktická činnost- závěrečný výklad nebo diskuse účastníků- fotodokumentace proběhlé animaceProjekt bude obsahovat minimálně tři charakterově odlišné výtvarné aktivity. Bude odevzdán v písemné podobě a prezentován na závěrečném kolokviu.

Garant

PhDr. Michal Filip, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Michal Filip, Ph.D.