Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchova zážitkem 2 (KPD / KVZA2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KVZA2 - Výchova zážitkem 2, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Proces výchovy zážitkem2. Historický vývoj výchovy zážitkem3. Modely zkušenostního učení teoretické zakotvení výchovy zážitkem4. Stanovování cílů5. Dramaturgie6. Reflexe7. Bezpečnost na zážitkových akcích8. Zážitkové hry a jejich uvádění9. Tvorba her

Získané způsobilosti

Studenti si v rámci předmětu osvojí metodu zážitkové pedagogiky budou schopni stanovit jasný a ucelený záměr zážitkové akce, volit vhodné programové prostředky a zároveň získají znalosti o východiscích a postupném vývoji oboru zážitkové pedagogiky. Studenti dále budou po absolvování předmětu ovládat základní lektorské dovednosti, mezi které patří tvorba a uvádění her a vedení reflexe.

Literatura

MACKŮ, R. Dramaturgie? Nutná dovednost pro každého skautského vychovatele!. Skauting. Praha, 2011. Fond her. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1675-3.ZAPLETAL, M. Hry v přírodě. Praha, 1995. ISBN 80-901826-6-6.ČINČERA, J. Práce s hrou. Pro profesionály. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5.CHOUR, J. Receptář her. Praha, 2000. ISBN 80-7178-388-9.SLEJŠKOVÁ, L. (ed.). Škola zážitkem. Zážitková pedagogika při výuce klíčových kompetencí a hodnocení žáků. Praha, 2011. ISBN 978-80-260-1046-3.Franc, D.; Martin, A.; Zounková, D. Učení zážitkem a hrou. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.http://vyuka.mucamaca.czSÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-380-8.HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha, 1998. ISBN 80-7178-405-2.BAKALÁŘ, E. Hry pro osobní rozvoj. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2637-0.VECHETA, V. Indoor aktivity. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2561-8.VECHETA, V. Outdoor aktivity. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2650-9.NEUMAN, J. a kol. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha, 1999. ISBN 80-7178-292-0.MILLER, B. C. Teambuilding. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1618-0.? COUPER, D.; STEWART, J. Vyřešeno. Brno, 2008. ISBN 978-80-251-1899-3.JANDA, J. (ed.). Zlatý fond her I. Praha, 2002. ISBN 80-7178-636-5.? HRKAL, J.; HANUŠ, R. (eds.). Zlatý fond her II. Praha, 2002. ISBN 80-7178-660-8.ZOUNKOVÁ, D. (ed.). Zlatý fond her III. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-198-3.HILSKÁ, V. (ed.). Zlatý fond her IV. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0336-0.BIECH, E. 90 skvělých aktivit od 90 světových koučů. Brno, 2008. ISBN 978-80-251-2017-0.

Požadavky

Studenti kombinovaného studia individuálně vypracují seminární úkoly (viz studijní opora) a účastní se rozvrhované kontaktní výuky.Studenti kombinovaného studia individuálně vypracují seminární úkol o dvou částech: a) metodický rozbor kurzu absolvovaného v rámci předmětu Výchova zážitkem 1 (s využitím modelů Komfortní zóny, Kolbova cyklu učení a Flow); b) návrh typologického scénáře alespoň 5denní zážitkové akce s rozpracováním jednoho programového bloku (s uplatněním principů dramaturgie). Tyto seminární úkoly jsou podkladem pro společnou diskusi v rámci kontaktní výuky na konci semestru. Studenti KS mají možnost zúčastnit se 2 denního kurzu zaměřeného na uvádění zážitkových aktivit, tato část výuky pro studenty KS není povinná.

Garant

Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.