Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Muzejní pedagogika 2 (KPD / MUP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / MUP2 - Muzejní pedagogika 2, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Muzejní pedagogika2. Muzejní pedagog3. Didaktické aspekty muzejní edukace4. Vztah muzea a školy5. Dětské muzeum6. Hra v muzeu7. Tvorba pracovního listu

Získané způsobilosti

LS Student bude schopen interpretovat edukační potenciál muzejního zařízení a připravit jednoduchou efektivní muzejně-pedagogickou aktivitu.

Literatura

Jagošová, L.; Mrázová, L. Aplikace rámcových vzdělávacích programů do přípravy muzejně-pedagogického programu. Praha, 2010. ISBN 978-80-86611-39-6.Jůva, V. Dětské muzeum: edukační fenomén pro 21. století. Brno, 2004. ISBN 80-7315-090-5.Jagošová, L.; Jůva, V.; Mrázová Krajíčková, L. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno, 2010. ISBN 978-80-7315-207-9.Bláha, J. a kol. Za hrou do muzea - a zpět!. Jičín, 2007. ISBN 978-80-239-9639-5.Desvallées, A. a kol. Základní muzeologické pojmy. Brno, 2011. ISBN 978-80-86413-79-2.

Požadavky

- prostudování povinné literatury- odevzdání a obhajoba seminární práceSeminární práce (dle dohody samostatně nebo ve skupině) připravit prezentaci, jejímž obsahem bude charakteristika komplexních muzejně-pedagogických aktivit vybraného muzea; předpoklady vypracování: studium literatury, osobní návštěva muzea, analýza webových stránek muzea; obsahové požadavky: název, lokace, otevírací doba, finanční politika (vstupné apod.), virtuální prezentace (zhodnocení webových stránek), základní obsahová koncepce zařízení, vztah k aktuálním cílům soudobé edukace, prostorové zázemí (výstavní, pobytové, vyučovací i odpočinkové prostory, možnost občerstvení apod.), speciálně-pedagogické aspekty muzea (bezbariérovost apod.), muzejně-pedagogická (didaktická) koncepce (způsoby prezentace obsahu, další informace, pracovní listy, katalogy apod.), přítomnost muzejně-pedagogického personálu (dozorců, průvodců, lektorů, muzejních pedagogů), přítomnost a možnosti využití didaktických a technických prostředků (médií), stávající i možný způsob edukačního využití muzea (např. doplnění výuky, školního výletu, kurzu, odborného studia, volnočasové vzdělávací akce apod.), literatura a další informační zdroje muzea, osobní postřehy a připomínky, celkové zhodnocení, seznam využité literatury; prezentaci je nutné odevzdat emailem do stanoveného termínu.- úspěšně absolvovat písemný zkouškový testStudent ve zkouškovém testu prokáže základní znalosti současných podob muzejní edukace.

Garant

Mgr. Zdeněk DudaMgr. Anna Dudová

Vyučující

Mgr. Zdeněk DudaMgr. Anna DudováMgr. Zdeněk DudaMgr. Anna Dudová