Předmět Estetická výchova 2 (KPD / NEV2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / NEV2 - Estetická výchova 2, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. bytová kultura - člověk bydlený a bydlící2. stručné dějiny bytové architektury3. základní principy současné bytové architektury4. utváření prostoru - fenomén bezúdržbového prostoru5. člověk jako obyvatel domova a člověk jako bezdomovec, domov a bezdomoví, biofobie6. stručné dějiny zahradní architektury7. problematika současné architektury - architektura skutečná a takzvaná, poměřování architektury etickými pojmy8. problematika současné architektury - architektura architektů, kategorický imperativ architekta, skutečná a falešná pluralita9. problematika současné architektury - teorie chaosu, význam detailu10. problematika současné architektury - princip měkké a tvrdé cesty, utváření prostoru dle těchto principů, prostor zaměřený a nezaměřený11. problematika současné architektury - suburbia, problematika zónováníproblematika současné architektury - význam tradice, zelená architektura
Získané způsobilosti
Student bude schopen definovat základní pojmy z oblasti estetiky, vysvětlit základní problematiku, přičemž dokáže samostatně argumentovat a diskutovat o svém pohledu na specifický estetický problém.
Literatura
" M. Černá. Dějiny výtv. umění: Idea servis? Praha, 1996. " E. Sourian. Encyklopedie estetiky, Victoria publishing,a.s., Praha, 1994. " Odehnalová. Vybrané kapitoly z dějin kultury, Cerm, s.r.o., Brno, 1997. Škrdlant T. Demoktracie přírody. Originální Videojournal, 1996. Day Ch. Duch a místo. ERA Brno. ISBN 80-86517-95-0.Plaménková J. Slabikář ekologického bydlení. Lea Praha, 1998. ISBN 80-238-2218-7.
Požadavky
Student prokáže základní orientaci ve výše uvedené problematice, prokáže schopnost diskutovat a vysvětlit svůj názor, který podkládá logickou argumentací v 3-4členné skupině s vyučujícím.
Garant
PhDr. Michal Filip, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Michal Filip, Ph.D.