Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná didaktika (KPD / NOBD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / NOBD - Obecná didaktika, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Didaktika jako disciplína pedagogiky: vymezení předmětu, pojetí didaktiky v ČR a v zahraničí, místo didaktiky mezi ostatními disciplínami; výzkum2. Vývoj didaktiky, paradigmata v didaktice3. Edukační realita a edukační procesy: obecná charakteristika struktury4. Obecný model kurikula (formy, dimenze)5. Koncepční forma kurikula (cíle a pojetí vzdělání v perspektivě vývoje)6. Ideová dimenze kurikula7. Projektová forma kurikula8. Realizační forma kurikula (výuka)9. Obsahová dimenze kurikula (učivo)10. Organizační formy výuky11. Výukové metody12. Rezultátová forma kurikula

Získané způsobilosti

Studenti získají:- porozumění systému didaktických kategorií- porozumění teorii kurikula a její aplikaci pro navazující předměty (Metodiky zájmových činností, nebo Didaktika náboženství a etiky).

Literatura

Bauman, P. Ideová dimenze kurikula základní školy. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice; Bílá kniha. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.Poznámky k teorii kurikula. Rámcové vzdělávací programy. http://www2.tf.jcu.cz/~bauman/KPD_NOBD_KOBD/Obecna_didaktika_studijni_pomucka.pdfKalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Vzdělávací program Základní škola. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha, Portál, 2002. ISBN 80-7367-047-X.PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky; Úvod do studia oboru. 2. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5.

Požadavky

V průběhu semestru je požadována účast na seminářích podložená domácí přípravou (průběžné studium, plnění seminárních úkolů, s jejichž výstupy se na semináři dále pracuje), připouštějí se 2 absence, přičemž absencí se rozumí rovněž absence domácí přípravy či nesplnění zadaného úkolu. Výsledky průběžného studia mohou být ověřovány průběžnými testy či dotazováním, přičemž výsledky tohoto případného ověřování budou zohledněny v celkovém výsledném hodnocení.Na závěr studenti absolvují ústní zkoušku. Před zkouškou je student povinen: - přečíst základní literaturu;- ze základní literatury (příp. jiných zdrojů) nastudovat tématické okruhy, které jsou obsahem kurzu.Výsledná známka je počítána na základě hodnocení závěrečné zkoušky, případně doplněného o výsledky průběžného hodnocení přípravy a práce na semináři:100 - 92% ... výborně (A) 91 - 84 % ... výborně minus (B) 83 - 76 % ... velmi dobře (C) 75 - 68 % ... velmi dobře minus (D) 67 - 60 % ... dobře (E) 59 - 0 % ... nevyhověl(a) (F)100% účast na seminářích podložená domácí přípravou spolu s plněním seminárních úkolů a průběžným výborným hodnocením mohou být uznány jako ekvivalent závěrečné zkoušky.V případě neúspěchu (celkové hodnocení nižší než 60%) se připouštějí nejvýše dva opravné termíny.

Garant

PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.