Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Osobnostní výchova (KPD / OSVY)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / OSVY - Osobnostní výchova, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Osobnostní výchova základní pojmy (MACKŮ)2. Hodnoty a postoje pojmové vymezení, systém hodnot (osobní a společenský), etický rozměr hodnota postojů v pedagogické profesi. (NOHAVOVÁ)3. Morální usuzování Kohlbergova stádia morálního vývoje a jejich kritika, morální vývoj v pedagogických souvislostech. (NOHAVOVÁ)4. Odpovědnost osobní odpovědnost, difúze odpovědnosti, pedagogická odpovědnost. (NOHAVOVÁ)5. Výchova zážitkem jako holistický přístup k edukaci (MACKŮ)6. Teoretická východiska současné výchovy zážitkem (MACKŮ)7. Autodiagnostika pedagoga (POKORNÝ)8. Umění naslouchat (POKORNÝ)9. Rozvoj smyslového vnímání. Nonverbální komunikace. (POKORNÝ)10. Verbální komunikace (POKORNÝ)

Získané způsobilosti

Student pochopí roli celostního pojetí výchovy osobnosti a seznámí se s některými metodickými přístupy osobnostní výchovy.

Literatura

Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno. 1995. Kasíková, H.:. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál, 1997. Kratochvílová, Š.:. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha, Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. VACEK, P.:. Morální vývoj v psychologických a pedagogických souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. VALENTA J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006. ISBN 80-239-4908-X.Nelešová,A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha, 2005. ISBN 80-247-0738-1.Kasíková, H. a kol. Pedagogické otázky současnosti. Praha. 1994. ČINČERA, J. Práce s hrou. Pro profesionály. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.Kolář Jan. Práce s reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6297-9.Podlahová, L. (ed.):. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-474-8. KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5.Pekárková A. Rozhodujeme se zodpovědně a jednáme eticky. Praha: Projekt Odyssea, 2007. ISBN 80-8714-519-4.Way, B.:. Rozvoj osobnosti dramatickou inspirací. Praha, Portál, 1997. Svatoš, Tomáš, Kotková, Věra. Sociální a pedagogická komunikace. Kradec Králové : Gaudeamus, 1998. ISBN 80-7041-794.Výrost, J., Slaměník, I. Sociální psychologie. Praha, Grada. 2008. SLEJŠKOVÁ, L. (ed.). Škola zážitkem. Zážitková pedagogika při výuce klíčových kompetencí a hodnocení žáků. Praha, 2011. ISBN 978-80-260-1046-3.Lewis, D. Tajná řeč těla. Victoria Publishing. 1989. Franc D., Martin A., Ziunková D. . Učení zážitkem a hrou. 2007. ISBN 9788025117019.VALENTA J. Učit se být. Praha: Agent.Strom., 2003. ISBN 80-86106-10-1.Hanuš, R. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.Dewey J. a spol. :. Americká pragmatická pedagogika, SPN Praha 1990. Pike, G., Selby, D. Globální výchova, Grada, Praha. 1994. Kyriacou, Ch.:. Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál, 1996.

Požadavky

docházka na semináře, aktivita při kontaktní výuce, účast na závěrečném testu/kolokviu, vypracování seminárního úkolu - analýza vlastního rozvoje osobnosti a rozvojový plán do budoucna.

Garant

Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.Mgr. Alena NOHAVOVÁ, Ph.D.Mgr. Jiří Pokorný

Vyučující

Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.Mgr. Alena NOHAVOVÁ, Ph.D.Mgr. Jiří Pokorný