Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie a praxe hudebních aktivit 1 (KPD / THA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / THA1 - Teorie a praxe hudebních aktivit 1, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Dějiny hudbyStarověk: hudba Izraele, Řeků a ŘímanůKřesťanská liturgická hudba, Ambroziánský a Gregoriánský chorálStředověk: vícehlasý zpěv, světský zpěv, duchovní písněArs antiqua, ars novaFranko - vlámská hudbaNovověk: Období barokaHlasová výchova, její postavení v hudebněedukačním procesu, hlasová a duševní hygiena, vady a poruchy hlasu, specifika dětského hlasu, respirační, fonační a modifikační ústrojíMetodika hlasové výchovy: dechová, hlasová, artikulační cvičení, prezentace metodických námětů, modelové situace, rytmický výcvik, metodika rytmické výchovy, prezentace metodických námětůDidaktický nácvik jednohlasé písněHra na nástroj. (klavír, kytara)

Získané způsobilosti

Student se orientuje v jednotlivých epochách dějin hudby.Student dokáže vysvětlit charakteristické znaky jednotlivých období.Student na základě sluchové analýzy skladby rozlišuje různá období.Student je schopen použít vhodné hudební ukázky pro ilustraci formálních a skladebních technik v jednotlivých obdobích.Student se stává informovaným posluchačem hudby.Student je schopen rozvíjet melodicko-rytmické cítění u dětí.Student je připraven zvládnout nácvik jednodušších písní.

Literatura

Smolka, J. Dějiny hudby. Brno: TOGGA, 2001. Holas, M. Hudební pedagogika. Praha: AMU Praha, 2004. Hurník, I. , Eben, P. Česká orffova škola. Praha-Bratislava: Supraphon, 1969. Bártová, J. - Schnierer, M. - Zouharová, V.:. Dějiny hudby. České Budějovice, PF JU, 1994. Šafařík, J. Dějiny hudby. Praha: Votobia, 2002. Hrčková, N. Dějiny hudby IV. Praha: Ikar, 2007. Havelková, K., Chládková, B. Didaktika HV. Brno: PdF MU Brno, 1995. Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha, Portál, 1998. Holas, M. Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha: AMU Praha, 2001. Sedlák, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha, 1989. Kunetka, F. Stručné dějiny hudby a zpěvu v liturgii. Olomouc. Matice cyrilometodějská, 1999. Tichá, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005.

Požadavky

Prezentace metodických námětů - hlasová výchova,nebo rytmický výcvik, nebo nácvik jednohlasé písněSamostudium

Garant

Mgr. Karel Ochozka

Vyučující

Mgr. Karel Ochozka