Předmět Výchova zážitkem 2 (KPD / VZA2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / VZA2 - Výchova zážitkem 2, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Proces výchovy zážitkem2. Historický vývoj výchovy zážitkem3. Modely zkušenostního učení teoretické zakotvení výchovy zážitkem4. Stanovování cílů5. Dramaturgie6. Reflexe7. Bezpečnost na zážitkových akcích8. Zážitkové hry a jejich uvádění9. Tvorba her
Získané způsobilosti
Studenti si v rámci předmětu osvojí metodu zážitkové pedagogiky budou schopni stanovit jasný a ucelený záměr zážitkové akce, volit vhodné programové prostředky a zároveň získají znalosti o východiscích a postupném vývoji oboru zážitkové pedagogiky. Studenti dále budou po absolvování předmětu ovládat základní lektorské dovednosti, mezi které patří tvorba a uvádění her a vedení reflexe.
Literatura
MACKŮ, R. Dramaturgie? Nutná dovednost pro každého skautského vychovatele!. Skauting. Praha, 2011. Fond her. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1675-3.ZAPLETAL, M. Hry v přírodě. Praha, 1995. ISBN 80-901826-6-6.ČINČERA, J. Práce s hrou. Pro profesionály. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5.CHOUR, J. Receptář her. Praha, 2000. ISBN 80-7178-388-9.SLEJŠKOVÁ, L. (ed.). Škola zážitkem. Zážitková pedagogika při výuce klíčových kompetencí a hodnocení žáků. Praha, 2011. ISBN 978-80-260-1046-3.Franc, D.; Martin, A.; Zounková, D. Učení zážitkem a hrou. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.Jirásek, I. :. Vymezení pojmu "zážitková pedagogika". Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku. Vol. 1., s. 6-16, 2004a. http://vyuka.mucamaca.czSÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-380-8.HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.Bauer H.G. Erlebnis und Abenteuerpaedadogik. München, Hampp 1987. Bauer, H.G. - Nicolai, W.: Erlebnispaedagogik in der socialen Arbeit, Lueneburg, Neubauer 1989. Fischer, D. - Klawe, W, - Thiesen, H.J.: (Er)leben stat reden. Erlebnispädagogik in der offener Jugendarbeit, Weinheim, München, Juventa 1991. Neubert, W.: Das Erlebnis in der Pädagogik, Lueneburg, Neubauer. 1990. Vasiljuk, F.J. Psychologie prožívání, Praha, Panorama 1989. Vážanský, M.: Volný čas a pedagogika zážitku, Brno, Masarykova univerzita 1992. Vážanský M.: Pedagogika volného času, 2. doplněné a upravené vydání, Brno, Print-Typia 2001. Ziegespeck, J.: Erlebnispedagogik. Rueckblick - Bestandaufnahme - Ausblick, Lueneburg. Neubauer 1990. Zeitschrift für Erlebnispädagogik. NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha, 1998. ISBN 80-7178-405-2.BAKALÁŘ, E. Hry pro osobní rozvoj. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2637-0.VECHETA, V. Indoor aktivity. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2561-8.VECHETA, V. Outdoor aktivity. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2650-9.NEUMAN, J. a kol. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha, 1999. ISBN 80-7178-292-0.MILLER, B. C. Teambuilding. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1618-0.? COUPER, D.; STEWART, J. Vyřešeno. Brno, 2008. ISBN 978-80-251-1899-3.JANDA, J. (ed.). Zlatý fond her I. Praha, 2002. ISBN 80-7178-636-5.? HRKAL, J.; HANUŠ, R. (eds.). Zlatý fond her II. Praha, 2002. ISBN 80-7178-660-8.ZOUNKOVÁ, D. (ed.). Zlatý fond her III. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-198-3.HILSKÁ, V. (ed.). Zlatý fond her IV. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0336-0.BIECH, E. 90 skvělých aktivit od 90 světových koučů. Brno, 2008. ISBN 978-80-251-2017-0.
Požadavky
Účast na blokové výuce v rozsahu 2 denního kurzu zaměřeného na uvádění zážitkových aktivit. Tento kurz nahrazuje průběžnou výuku v druhé části semestru a pro studenty PS je povinný.
Garant
Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.