Předmět Výchova zážitkem 3 (KPD / VZA3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / VZA3 - Výchova zážitkem 3, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student se zúčastní expedice dle vlastního zaměření (zimní turistická, zimní lyžařská, letní turistická, letní cyklistická, letní vodácká) a následně vypracuje písemnou reflexi, v níž srovnává český způsob výchovy zážitkem (založený na hře, viz předmět Výchova zážitkem I.) a západní model (vycházející z pobytu a pohybu v přírodním prostředí, viz absolvovaná expedice).V LS 2014/2015 se nabízí zímní kurz na sněžnicích a letní vodácký kurz. Po zápisu kontaktujte Mgr. Macků.
Získané způsobilosti
Student bude seznámen se západním způsobem výchovy zážitkem, tj. pojetím blízké outdoor education. Na expedici se využívá modelů výchovy zážitkem Komfortní zóny, Kolbova cyklu učení, Flow (práce s výzvou). Expedice dále představuje možnosti využití konkrétních prostředí a rovněž aplikuje poznatky rekreologie v mimo-výkonové sféře pohybu.
Literatura
Jirásek, I. :. Vymezení pojmu "zážitková pedagogika". Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku. Vol. 1., s. 6-16, 2004a. Bauer H.G. Erlebnis und Abenteuerpaedadogik. München, Hampp 1987. Bauer, H.G. - Nicolai, W.: Erlebnispaedagogik in der socialen Arbeit, Lueneburg, Neubauer 1989. Fischer, D. - Klawe, W, - Thiesen, H.J.: (Er)leben stat reden. Erlebnispädagogik in der offener Jugendarbeit, Weinheim, München, Juventa 1991. Neubert, W.: Das Erlebnis in der Pädagogik, Lueneburg, Neubauer. 1990. Vasiljuk, F.J. Psychologie prožívání, Praha, Panorama 1989. Vážanský, M.: Volný čas a pedagogika zážitku, Brno, Masarykova univerzita 1992. Vážanský M.: Pedagogika volného času, 2. doplněné a upravené vydání, Brno, Print-Typia 2001. Ziegespeck, J.: Erlebnispedagogik. Rueckblick - Bestandaufnahme - Ausblick, Lueneburg. Neubauer 1990. Zeitschrift für Erlebnispädagogik. Až se zima zeptá. ? PARKER, T.M. and MELDRUM, K.I. Outdoor Education. London, 1973. ISBN 978-0-460-09617-1.NEUMAN, J. A KOL.. Turistika a sporty v přírodě. Přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha, 2000. ISBN 80-7178-391-9.
Požadavky
Student se zúčastní expedice dle vlastního zaměření a následně vypracuje písemnou reflexi, v níž srovnává český způsob výchovy zážitkem (založený na hře, viz předmět Výchova zážitkem I.) a západní model (vycházející z pobytu a pohybu v přírodním prostředí, viz absolvovaná expedice).
Garant
Dr. phil. Hana ChyzyMgr. Richard MACKŮ, Ph.D.
Vyučující
Dr. phil. Hana ChyzyMgr. Richard MACKŮ, Ph.D.