Předmět Základy pedagogiky volného času (KPD / ZPVČ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / ZPVČ - Základy pedagogiky volného času, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) pedagogika volného času jako odpověď na "problém volného času" (západní Evropa)2) Freizeitpädagogik" a "leisure studies" (německá a anglosaská oblast; pedagogika a/nebo rekreologie)3) tradice pedagogiky volného času v ČR a na Slovensku (pokračování tzv. "mimoškolní pedagogiky")4) volný čas dětí a mládeže - výsledky výzkumů a z toho vyplývající priority pedagogiky volného času5) cíl pedagogiky volného času (z hlediska integračního pojetí volného času H. Opaschowského)6) specifické metody pedagogiky volného času - přehled (informativní poradenství, komunikativní animace, participativní plánování)7) sportovní a zájmová činnost dětí a mládeže v ČR8) práce s mládeží z hlediska legislativy ČR
Získané způsobilosti
Studenti se setkávají s různými přístupy k pedagogice volného času, učí se tyto přístupy srovnávat a vytvářet jejich syntézu.
Literatura
Pávková, J. et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.Kaplánek, M.:. PVČ 1. Výukové CD. KAPLÁNEK, M. Specifické přístupy a metody pedagogiky volného času. In Výchova a volný čas. České Budějovice, 2006. HOFBAUER, B. Vývoj, současný stav a výhled pedagogiky volného času v České republice. In Výchova a volný čas. Sborník příspěvků 1. mezinárodní konference o výchově a volném čase. České Budějovice, 2006. Vážanský, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-863-8400-4.Hofbauer, B.:. Děti, mládež a volný čas. Praha, Portál, 2004. Sak, P. Proměny české mládeže. Česká mládež z pohledu sociologických výzkumů. Praha, Petrklíč, 2000.
Požadavky
seminární práce v rozsahu 8-10 stran (odborná reflexe problematiky souvisejici s PVČ)prezentace záměru seminární práce na semináři + vedení diskuseoponentský posudekústní zkouškaHodnocení:Celkově je možné získat 100 bodů, z toho 30 z průběžného hodnocení, 70 u zkoušky10 - prezentace15 - vedení diskuse5 - účast na seminářích (v případě 100% docházky)________________________35 - obhajoba seminární práce35 - zkouška - rozprava na odborné téma z PVČ
Garant
Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.