Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praxe: vých. a vzděl. dětí předšk. věku (OPR / KVVPV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OPR / KVVPV - Praxe: vých. a vzděl. dětí předšk. věku, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do předškolní pedagogiky2. Vztah předškolní pedagogiky a předškolní výchovy3. Předškolní pedagogika jako problém sociální a vzdělávací politiky4. Geneze cílů a koncepcí předškolní výchovy v historické perspektivěA. Proměny pojetí dětství v historické perspektivěB. Dítě a dětství v díle J.A. KomenskéhoC. Vývoj institucí předškolní výchovy a reformní hnutí v PV (historicky)D. Transformace předškolní výchovy po roce 19895. Součastné pojetí předškolní výchovy6. Dětská práva7. Potřeby dítěte předškolního věku8. Hra jako základ činností dítěte předškolního věku9. Rodina a její proměny od 2. pol. 19. století do současnosti (dopad těchto změn na rozvoj předškolního dítěte)10. Osobnost učitele předškolní výchovy11. RVP PV, hlavní principy, cíle, klíčové kompetence RVP PVA. Etapy ve vývoji předškolního kurikulaB. Současný systém kurikulárních dokumentů v ČRC. Specifika předškolního vzdělávaní a její výchovné oblasti12. Tvorba školního vzdělávacího programu (okruhy ŠVP, podmínky PV)13. Tvorba třídního vzdělávacího programu

Získané způsobilosti

ZS Student získá vhled do problematiky předškolní pedagogiky a porozumí základním pojmům a současným tendencím předškolního vzdělávání.LS Student bude schopen objasnit cílové kategorie z RVP PV, vysvětlit princip integrovanosti a dynamičnosti předškolního vzdělávání. Dokáže samostatně plánovat integrované celky a podílet se na tvorbě obsahové nabídky školního vzdělávacího programu.

Literatura

Koťáková, S. Dítě a mateřská škola. Helus. Dítě v osobnostním pojetí. Komenský, J. A. Informatorium školy mateřské. Praha, 1992. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2005. Národní program rozvoje vzdělávání české republice. Kolláriková, B., Pupala, B. Předškolní a primární výchova. Rámcový program pro předškolní vzdělávání.

Požadavky

Aktivní účast na úvodním bloku přednášek uvádějících do problematiky preprimární edukace.Absolvovat průběžnou praxi v mateřské škole (rozsah 50 hodin).Aktivní účast na semináři, kde budou zhodnoceny aplikované poznatky a získané zkušenosti při přímé pedagogické činnosti v mateřské škole.Odevzdat písemně zpracovaný týdenní tematický plán, zprávu z praxe a písemně zachycenou reflexi pěti situací, vyjadřujících vztahy či komunikaci, která se odehrála mezi učitelkou a dětmi, mezi dětmi navzájem, nebo v níž byl jednou ze stran student sám. Odevzdat závěrečné hodnocení praxe. Odevzdat smlouvu se zařízením (1x originál). Informace o obsahu, cílech a náležitostech zprávy z praxe naleznete na webových stránkách katedry: http://www.tf.jcu.cz/katedry/praxe/Organizacni.

Garant

Mgr. Anna Dudová

Vyučující

Mgr. Anna DudováMgr. Anna Dudová