Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingová komunikace (KKM / MARKO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKM / MARKO - Marketingová komunikace, Zemědělská fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Prezenční studium:Přednášky:1. Terminologie marketingové komunikace. Role promotion v marketingovém mixu, komunikační proces - složky, nástroje a funkce. Teorie a vývoj komunikace.2. Nové trendy marketingu a jejich využití v marketingové komunikaci.3. Strategie a plánování marketingové komunikace. Metody stanovení rozpočtu promotion.4. Komunikační výzkum a měření účinnosti komunikace.5. Faktory mikro a makro prostředí ovlivňující tvorbu komunikačního mixu. Spotřební chování a komunikační příležitosti. Brand management a jeho využití v komunikační strategii.6. Reklamní trh v ČR. Etika v reklamě. Regulace reklamy. Zákon o reklamě. Reklamní kodex. Historie reklamy, význam reklamy, druhy reklamy. Reklamní média. Hodnocení účinnosti reklamy.7. Podlinkové aktivity. Třídimenzionální reklama. Měření účinnosti.8. Podpora prodeje. Prostředky a techniky podpory prodeje, měření účinnosti.9. Public relations. Publicita. Komunikační prostředky využívané v public relations. Krizová komunikace.10. Sponzoring. Historie, znaky. Vztah k ostatním nástrojům promotion. Daňová úprava sponzorství.11. Osobní prodej, přímý prodej. Členění přímého prodeje.Etika přímého prodeje.12. Přímý marketing. Formy přímého marketingu.Cvičení:1. Úvod do studia, zadání témat seminárních prací. Metodika zpracování seminární práce.2. Moderní trendy v marketingu a jejich uplatnění v komunikaci na vybraných příkladech.3. Brand management. Aplikace sémantického diferenciálu v měření vnímání hodnoty značky.4. Stanovení cílů promotion.5. Etika v reklamní praxi, příklady porušování kodexu.6. Hodnocení účinnosti reklamy.7. Využití přímého marketingu v promotion.8. Případová studie na podporu prodeje. Seminární vystoupení - diskuze9. Případová studie na sponzoring. Seminární vystoupení - diskuze10. Seminární vystoupení - diskuze11. Seminární vystoupení - diskuze12. Shrnutí kurzu. Zápočty.Kombinované studium:Konzultace:1. Terminologie marketingové komunikace. Role promotion v marketingovém mixu, komunikační proces - složky, nástroje a funkce. Teorie a vývoj komunikace. Nové trendy marketingu a jejich využití v marketingové komunikaci. Strategie a plánování marketingové komunikace. Metody stanovení rozpočtu promotion.2. Komunikační výzkum a měření účinnosti komunikace.Faktory mikro a makro prostředí ovlivňující tvorbu komunikačního mixu. Spotřební chování a komunikační příležitosti. Brand management a jeho využití v komunikační strategii. Reklamní trh v ČR. Etika v reklamě. Regulace reklamy. Zákon o reklamě. Reklamní kodex. Historie reklamy, význam reklamy, druhy reklamy. Reklamní média. Hodnocení účinnosti reklamy.3. Podlinkové aktivity. Třídimenzionální reklama. Měření účinnosti. Podpora prodeje. Prostředky a techniky podpory prodeje, měření účinnosti. Public relations. Publicita. Komunikační prostředky využívané v public relations. Krizová komunikace.4. Sponzoring. Historie, znaky. Vztah k ostatním nástrojům promotion. Daňová úprava sponzorství. Osobní prodej, přímý prodej. Členění přímého prodeje.Etika přímého prodeje. Přímý marketing. Formy přímého marketingu.

Získané způsobilosti

Studenti dokážou navrhnout strategii marketingové komunikace a mají základní znalosti řízení komunikačního mixu.

Literatura

Autorský zákon. Listina základních práv a svobod. Marketing & Media. Marketing a komunikace. Kotler, P., Keller, K.L. Marketing, management. Praha: Grada Publishing, 2006. Foret, M. Marketingová komunikace. Computer Press Brno, 2003. Hesková, M. a kol. Marketingová komunikace a přímý marketing. Jindřichův Hradec: FM VŠE, 2005. Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 1996. Tellis, J. G. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000. Keller, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. Přibová, M. Strategické řízení značky. Praha: Ekopress, 2000. Strategie. Horáková, I., Stejskalová, D., Škápová, H. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, 2000. Kohout, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha, Management Press, 1999. www.apra.czwww.ara.czZákon č. 2/93 Sb. Zákon č. 40/95 o regulaci reklamy. Schwab, R. Kommunikationspolitik im Handel, Handelsmarketing. Berlin: Gruyter, 1984. Koudelka, J. Spotřební chování a marketing. Praha: Grada Publishing, 1997.

Požadavky

Prezenční studium:Požadavky k zápočtu:Vypracování a ústní prezentace seminární práce na vybrané téma. Požadavky ke zkoušce:Při zkoušce studenti absolvují písemný test znalostí problematiky probrané v rámci přednášek a cvičení a problematiky obsažené v předepsané literatuře. Podmínkou absolvování testu je 70% úspěšnost, následuje ústní zkouška. Kombinované studium:Požadavky k zápočtu:Vypracování seminární práce na vybrané téma. Požadavky ke zkoušce:Při zkoušce studenti absolvují písemný test znalostí problematiky, která je předmětem konzultací a problematiky obsažené v předepsané literatuře. Podmínkou absolvování testu je 70% úspěšnost, následuje ústní zkouška.

Garant

doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D.doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D.