Předmět Eduk.činn.por.asist. a výchova ke zdraví (KOP / AAEČV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / AAEČV - Eduk.činn.por.asist. a výchova ke zdraví, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Pedagogika jako věda vymezení pojmu, vztah pedagogiky k ostatním vědám a k oboru porodní asistence, struktura oboru. Edukační realita základní pojmy a vztahy. Edukační procesy. Subjekt a objekt edukace.2. Vymezení pojmu výchova ke zdraví a vztah s profesí porodní asistentky. Zdravotní gramotnost.3. Vymezení a formulace edukačních cílů a aplikace na práci porodní asistentky.4. Organizační formy edukace. Didaktické prostředky. Didaktická analýza.5. Projektování a hodnocení edukačního procesu v oblasti porodní asistentky. Reflexe asebereflexe v edukačním procesu.Semináře:1. 2. Edukační procesy v oblasti zdravotnictví.3. Osobnost porodní asistentky jako edukátora. Osobnost klientky jako objektu edukace.4. Edukačního prostředí.5.- 6. Metody edukace klientky, edukační plán.7. Tvorba individuálních edukačních plánů.Hodnocení efektivity edukace8.- 9. Výchova ke zdraví životní styl10. Aplikace výchovy ke zdraví v porodní asistenci
Získané způsobilosti
Student má přehled v pedagogické oblasti.Student je schopen poskytnout základní informace o významu výchovy a vzdělání v souvislosti s výchovou ke zdraví.Student dokáže vysvětlit využití významu pedagogických disciplín v práci porodní asistentky.Student je schopen objasnit proces výchovy a vzdělávání, výchovné zásady, metody a postavení porodní asistentky jako pedagoga.Student chápe principy edukace, dokáže obhájit roli porodní asistentky edukátorky ve veřejném zdravotnictví.Student navrhuje možnosti konkrétního působení porodní asistentky v oblasti edukace.Student navrhuje, plánuje a připravuje edukační materiály s důrazem na výchovu ke zdraví.Student kontinuálně rozvíjí schopnosti k aplikaci a integraci svých znalostí, vědomostí a postojů. Student v odborné praxi využívá výsledky výzkumné činnosti, která přispěje k rozvoji profese.
Literatura
Magurová,D. Edukácia a edukační proces v ošetrovateľstve. Martin, 2009. ISBN 978-80-8063-326-4.Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha, Portál, 2002. ISBN 80-7367-047-X.Průcha - Walterová - Mareš:. Pedagogický slovník, Portál 1995, k dějinám (Štverák; Cipro). Průcha, J.:. Přehled pedagogiky. Praha, Portál, 2000. Čáp, J. - Mareš, J.:. Psychologie pro učitele. Praha, Portál, 2001. Wágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. JŮVA, V.:. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997. Machová, J. - Kubátová, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
Požadavky
Podmínky k udělení zápočtu: - studentka se aktivně účastní během semestru e-learningového kurzu - studentka v průběhu cvičení vypracuje úkoly, které vyplývají z témat e-learningového kurzu a připraví si je na jednotlivá setkání - studentka absolvuje závěrečný test v rámci e-learningového kurzu- studentka vypracuje zápočtovou práci - edukační plánPodmínky k udělení kolokvia:- studentka povede rozhovor o pedagogické problematice v souvislosti s výchovou ke zdraví na základě prostudované literatury - předloží seznam prostudované literatury - odevzdá anotaci na jednu z prostudovaných publikací z oblasti edukace a výchovy ke zdraví- studentka vypracuje a prezentuje téma přednášky z oblasti výchovy ke zdraví
Garant
Mgr. Radka Šulistová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Radka Šulistová, Ph.D.