Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Koncepční modely a teorie ošetřovatel. (KOP / BKOMO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / BKOMO - Koncepční modely a teorie ošetřovatel., Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:č. 1. Paradigma - teorie oboru, základní cíle ošetřovatelských modelů a teorií, odlišnost koncepčních teorií a modelů, kategorie ošetřovatelských modelů, vztah koncepčních modelů ke vzdělávání, praxi, řízení, výzkumuč. 2. Komplementární model V. Hendersonové, model sebepéče D. Oremové, model interakčních systémů I. Kingovéč. 3 Adaptační model C. Royové, model funkčního typu zdraví M. Gordonové, model humánního systému I. Orlandovéč .4 Model interpersonálních vztahů H. Peplau, Model umění pomoci E. WiedenbachovéSemináře:č. 1. Vztah mezi teorií a praxí, vztah mezi teorií a výzkumem, analýza modelu F. Nightingaleové, možnosti využití v moderní praxič. 2. Potřeba sebepéče, identifikace základní oblasti údajů pro posouzení sebepéče podle modelu D. Oremové, Model C. Royové - adaptace jedince jako podmínka udržení integrity, vliv stimulů na adaptacič.3. Model I.Orlandové - současnost pacienta na ošetřovací jednotce na základě humánního systému, model umění pomoci E. Wiedenbachové a jeho uplatnění v péči o rodičku

Získané způsobilosti

Student zná a chápe podstatu nejvýznamnějších ošetřovatelských modelů, rozdíl mezi teoriemi a modelyStudent rozlišuje kategorie ošetřovatelských modelů a umí zařadit modely do kategoriíStudent analyzuje cíle jednotlivých ošetřovatelských modelů a hlavní jednotky jednotlivých koncepčních modelů Student chápe holistické pojetí modelů a úlohu porodní asistentky v ošetřovatelském procesu podle jednotlivých modelůStudent umí vytvořit dokumentaci podle nejvýznamnějších modelůStudent podle vytvořené dokumentace získává anamnestické údaje a dále pak plánuje ošetřovatelskou péči o pacientku dle pojetí jednotlivých modelůStudent používá vytvořenou dokumentaci při praktické výuce u konkrétní pacientkyStudent seznamuje s dokumentací ošetřovatelský týmStudent je schopen využít znalosti z předmětu při výzkumuStudent je schopen použít vhodný model pro skupinu pacientek s podobnými ošetřovatelskými problémy (těhotná žena, žena v šestinedělí, péče o novorozence, žena s různými klinickými stavy v gynekologii)

Literatura

Archalausová, A., Slezáková, Z. Aplikace vybraných ošetřovatelských modelů do klinické a komunitní praxe. Hradec králové: Nucleus, 2005. PAVLÍKOVÁ, S. Modely ošetřovatelství v kostce. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1211-3.Žiaková, K. a kol. Ošetrovatelské konceptuálne modely. Martin: Osveta, 2007. Farkašová, D., a kol. Ošetrovateľstvo-teoria. Martin: Osveta, 2006. Archalausová, A. Přehled vybraných ošetřovatelských modelů. Hradec Králové: Nucleus, 2003. McEwen M., Wills, E.M. Theoretical Basis for Nursing. Lipincott Williams, Wilkins, Philadelphia, 2002. časopisy: Sestra, Diagnóza ošetřovatelství, Florence, Ošetřovatelský obzor, univerzitní časopis Kontakt.

Požadavky

Docházka do přednáškyPlnění zadaných úkolů v seminářiPlnění zadaných úkolů pro domácí přípravu - samostudiumČtení a překlad cizojazyčných zdrojůVypracování a prezentace seminární práceZápočet formou: 90% docházka, aktivní účast v semináři, seminární práce a její prezentace v elektronické podobě

Garant

Mgr. Jana Maňhalová

Vyučující

Mgr. Jana MaňhalováMgr. Jana Maňhalová