Předmět Ošetřovatel. péče v otorinolaryngologii (KOP / DOPOT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / DOPOT - Ošetřovatel. péče v otorinolaryngologii, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Primární péče: Podpora zdraví a prevence ORL postižení, základní ORL vyšetření.; Sekundární péče: diagnostické procedury a testy v ORL. Terciární péče její organizace a služby podle potřeb ORL postižených. Ztráta sluchu (příčiny, terapeutické pomůcky, kochleární implantáty, komunikace se sluchově postiženým pacientem, sociální dopad při poškození sluchu.2. Onemocnění zevního ucha (infekce, nádory, traumata). Onemocnění středního ucha (infekce, vrozené vady, degenerativní změny, traumata). Onemocnění vnitřního ucha (infekce, nádory, degenerativní změny, poruchy pohybu a rovnováhy, Menierův syndrom).3. Onemocnění nosu a nosních dutin (rhinitis, polypy, cizí tělesa, epistaxis, traumata, sinusitidy). Onemocnění krku (pharyngitis, diphteria, tonsilitis, adenotonzilektomie, epiglotis, cizí těleso v horních dýchacích cestách, periferní spánkové apnoe). Onemocnění laryngu (laryngitis, nádory, totální laryngektomie, rehabilitace a nácvik komunikace po laryngektomii, esofageální řeč).Semináře:1. OP o nemocného s akutním zánětem středního ucha , OP o nemocného se zbytnělou nosohltanovou mandlí, OP o nemocného s akutním zánětem mandlí, OP o nemocného s tracheotomií2. Základy první pomoci u náhlých příhod v ORL; Prevence hlasu a hlasová hygiena; Terciární péče její organizace a služby podle potřeb ORL postižených
Získané způsobilosti
- student zná zásady ekukace klientů/pacientů v péči o sluch a horní cesty dýchací- student zná vyšetřovací metody a testy v ORL- student zná onemocnění zevního (infekce, nádory, traumata), středního (infekce, vrozené vady, degenerativní změny, traumata) i vnitřního ucha (infekce, nádory, degenerativní změny, poruchy pohybu a rovnováhy, Menierův syndrom)- student zná onemocnění nosu a nosních dutin, krku a laryngu- student je seznámen s provozem ORL oddělení, s jeho specifikami (lůžkové oddělení, ambulance, audiologie, operační sál)- student zná problematiku ztráty sluchu (příčiny, terapeutické pomůcky, kochleární implantáty, komunikace se sluchově postiženým pacientem, sociální dopad při poškození sluchu)- student zná specifika u pacientů s poruchou smyslového vnímání (nedoslýchavost, hluchota) - student umí používat různé metody komunikace s pacienty s poruchou smyslového vnímání- student zná problematiku ošetřovatelské péče u dětských pacientů na ORL oddělení (předoperační pooperační péče), seznámí se s operačním výkonem na operačním sále (adenotomie)- student zná předoperační přípravu pacientů - vzdálenou i bezprostřední- student umí připravit pacienta k operaci na ORL oddělení- student zná příjem pacienta, zvládá ošetřovatelskou anamnézu, sesterskou dokumentaci na ORL- student umí asistovat při ORL vyšetření na ambulanci- student umí asistovat při převazech- student umí vyměnit tracheostomickou kanylu- student umí edukovat pacienta - nosiče tracheální kanyly- student zná specifika nutriční výživy pacientů na ORL, krmení sondou, sledování nutričního skóre- student umí pečovat i pacienty s epistaxí, epiglotitidou, tracheotomií- student zná ošetřovatelskou péči u stomatochirurgických pacientů- student je seznámen s speciálními nástroji na ambulanci, se s speciálními vyšetřovacími metodami - student zná odlišnosti multidisciplinární péče o nemocné s poruchami sluchu a onemocněním sluchových orgánů v rámci sekundární a terciární zdravotní péče- student zná terciární péči v oblasti péče o ORL klienty/pacienty, její organizace a služby podle potřeb ORL handicapovaných- student umí edukovat klienta/ pacienta v péči o sluch a horní dýchací cesty- student umí edukovat klienta/pacienta s poškozením sluchu a jeho rodinu
Literatura
Skerik, P. Otorinolaryngologie pro praktické lékaře. Praha: Scienta Medica, 1993. Robinson, D. L. Clinical Decision Making for Nurse Practitioners. A Case Study Approach. Philadelphia: Lippincott-Raven Publishers, 1998. ISBN 0-397-55459-1.Fuller, J., Schaller-Ayers, J. Health Assessment. A Nursing Approach. Philadelphia: Lippincott-Raven Publishers, 1994. ISBN 0-397-55003-0.Carpenito, L. J. Nursing Care Plans and Documentation. Nursing Diagnoses and Collaborative Problems. Philadelphia: Lippincott-Raven Publishers, 1995. ISBN 0-397-55145-2.Swearingen, P. L. Manual of Medical - Surgical Nursing Care. Nursing Interventions and Collaborative Management. St. Louis: Mosby, 1994. ISBN 0-8016-7694-0.Kozierová, B., Erbová, G., Olivierová, R. Ošetrovateľstvo I. Martin: Osveta, 1995. ISBN 80-217-0528-0.Kozierová, B., Erbová, G., Olivierová, R. Ošetrovateľstvo II. Martin: Osveta, 1995. ISBN 80-217-0528-0.Beare, P. G., Myers, J. L. Principles and Practice of Adult Health Nursing. St. Louis: Mosby, 1994. ISBN 0-8016-6856-5.
Požadavky
90% účast studenta na seminářích, aktivní zapojení studenta do výuky, individuální příprava studenta na přednášky a semináře
Garant
MUDr. Pavel Pavlíček
Vyučující
MUDr. Pavel Pavlíček