Předmět Koncepční modely a teorie ošetřovatel. (KOP / KKOMO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / KKOMO - Koncepční modely a teorie ošetřovatel., Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|---|---|---|
Callisty Roy | Neznámý | 17.06.2018 17:22 | 2 |
Další informace
Obsah
Přednášky:č. 1. Paradigma - teorie oboru, základní cíle ošetřovatelských modelů a teorií, odlišnost koncepčních teorií a modelů, kategorie ošetřovatelských modelů, vztah koncepčních modelů ke vzdělávání, praxi, řízení, výzkumuč. 2. Komplementární model V. Hendersonové, model sebepéče D. Oremové, Model interakčních systémů I. Kingovéč.3 Adaptační model C. Royové, Model funkčního typu zdraví M. Gordonovéč. 4 Model humánního systému I. Orlandové, Model interpersonálních vztahů H. PeplauSemináře:č. 1. Vztah mezi teorií a praxí, vztah mezi teorií a výzkumem, analýza modelu F. Nightingaleové, možnosti využití v moderní praxič. 2. Potřeba sebepéče, identifikace základní oblasti údajů pro posouzení sebepéče podle modelu D. Oremové, Model C. Royové - adaptace jedince jako podmínka udržení integrity, vliv stimulů na adaptacič.3. Model I.Orlandové - současnost pacienta na ošetřovací jednotce na základě humánního systému, model interpersonálních vztahů H.peplau - vytváření profesionálního vztahu sestra - pacient
Získané způsobilosti
Student zná a chápe podstatu nejvýznamnějších ošetřovatelských modelů, rozdíl mezi teoriemi a modelyStudent rozlišuje kategorie ošetřovatelských modelů a umí zařadit modely do kategoriíStudent analyzuje cíle jednotlivých ošetřovatelských modelů a hlavní jednotky jednotlivých koncepčních modelů Student chápe holistické pojetí modelů a úlohu sestry asistentky v ošetřovatelském procesu podle jednotlivých modelůStudent umí vytvořit dokumentaci podle nejvýznamnějších modelůStudent podle vytvořené dokumentace získává anamnestické údaje a dále pak plánuje ošetřovatelskou péči o pacientů dle pojetí jednotlivých modelůStudent používá vytvořenou dokumentaci při praktické výuce u konkrétního pacientkaStudent seznamuje s dokumentací ošetřovatelský týmStudent je schopen využít znalosti z předmětu při výzkumuStudent je schopen použít vhodný model pro skupinu pacientů s podobnými ošetřovatelskými problémy
Literatura
Archalausová, A., Slezáková, Z. Aplikace vybraných ošetřovatelských modelů do klinické a komunitní praxe. Hradec králové: Nucleus, 2005. PAVLÍKOVÁ, S. Modely ošetřovatelství v kostce. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1211-3.Žiaková, K. a kol. Ošetrovatelské konceptuálne modely. Martin: Osveta, 2007. Farkašová, D., a kol. Ošetrovateľstvo-teoria. Martin: Osveta, 2006. Archalausová, A. Přehled vybraných ošetřovatelských modelů. Hradec Králové: Nucleus, 2003. McEwen M., Wills, E.M. Theoretical Basis for Nursing. Lipincott Williams, Wilkins, Philadelphia, 2002. časopisy: Sestra, Diagnóza ošetřovatelství, Florence, Ošetřovatelský obzor, univerzitní časopis Kontakt.
Požadavky
Docházka do přednáškyPlnění zadaných úkolů v seminářiPlnění zadaných úkolů pro domácí přípravu - samostudiumČtení a překlad cizojazyčných zdrojůVypracování a prezentace seminární práceZápočet formou: 90% docházka, aktivní účast v semináři, seminární práce a její prezentace v elektronické podobě
Garant
Mgr. Alena Machová
Vyučující
Mgr. Alena Machová