Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchova ke zdraví (KOP / KVVKZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / KVVKZ - Výchova ke zdraví, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Semináře1. (1 hodina) Zásady pro udržení zdraví a jejich aplikace v každodenním životě2. (1 hodina) Metody výchovy ke zdraví a jejich využití3. (1 hodina) Úloha všeobecné sestry ve výchově ke zdraví a prevenci4. (1 hodina) Zdraví a zdravotní problémy, prostředí, životní styl; ukazatelé zdravotního stavu; hlavní zdravotní problémy v průběhu života; podpora zdraví v průběhu života; podpora adaptačních mechanismů na stres5. (1 hodina) Význam primární, sekundární a terciální prevence6. (1 hodina) Poškozování zdraví v období adolescence a dospělosti7. (1 hodina) Modely jednoduchého preventivního programu8. (1 hodina) Masová komunikace9. (1 hodina) Sociální marketing10. (1 hodina) Peer výchova

Získané způsobilosti

Student rozumí důležité změně v orientaci zdravotní politiky od roku 1978 v Evropských zemích.Student chápe výchovu ke zdraví jako neoddělitelnou součást ošetřovatelské péče. Student chápe zdravý způsob života jako jednu možností, jak snižovat náklady na léčbu onemocnění a komplikací.Student si uvědomuje reálné obtíže, které ve společnosti brání zlepšování úrovně zdraví obyvatelstva.Student definuje klíčové determinanty zdraví jednotlivců i komunit ve společnosti.Student chápe principy zdravotní výchovy, dokáže obhájit roli sestry ve veřejném zdravotnictví, v problematice upevňování zdraví ve společnosti vč. ve své profesi.Student navrhuje možnosti konkrétního působení sestry oblasti výchovy ke zdraví.Student navrhuje, plánuje a připravuje edukační materiály. Student kontinuálně rozvíjí schopnosti k aplikaci a integraci svých znalostí, vědomostí a postojů. Student v odborné praxi využívá výsledky výzkumné činnosti, která přispěje k rozvoji profese.

Literatura

LEMON IV.díl WHO IDV PZ Brno. 1997. Společně pro zdraví. MZ ČR Praha. 1994. Drbal,C. Úvahy o zdraví člověka v naší společnosti. USLOZ Praha. 1990.

Požadavky

Zápočet: 90% docházka, aktivní účast ve výuce, vytvoření edukačních materiálů a jejich prezentace, plnění zadaných úkolů v seminářích, samostudium, aktualizace studijních materiálůKolokvium: prezentace vytvořených edukačních materiálů

Garant

Mgr. Alena MachováMgr. Věra OlišarováMgr. Jitka Tamáš Otásková

Vyučující

Mgr. Alena MachováMgr. Věra OlišarováMgr. Jitka Tamáš Otásková