Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Andragogika a edukační činnost (KOP / MANED)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / MANED - Andragogika a edukační činnost, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1.Pedagogika jako věda ? vymezení pojmu, vztah pedagogiky k ostatním vědám, struktura oboru.2.Edukační realita ? základní pojmy a vztahy. Edukační procesy. Subjekt a objekt edukace.3.Zákonitosti a druhy učení, učební styly. Paměť, učení a koncentrace. Modely učení dospělých.4.Specifika edukace v ošetřovatelství s ohledem na vývojová stádia či zdravotní znevýhodněníklientů.5.Osobnost edukátora a výukové komunikační techniky6.Andragogika v systému společenských věd. Vznik a vývoj andragogiky. Vztah andragogiky a příbuzných disciplín. Současné paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých.7.Androdidaktika ? vymezení pojmu. Didaktické teorie vzdělávání dospělých.8.Specifika výukových strategií pro vzdělávání dospělých.9.Projektování a hodnocení edukačního procesu v oblasti ošetřovatelství.10.Výzkum v pedagogice a andragogice. Kvantitativní a kvalitativní výzkum, příklady využití. Vybrané aktuální přístupy. Stav výzkumu v pedagogických vědách v kontextu s ošetřovatelstvím v ČR.Semináře:1.Edukační procesy v oblasti zdravotnictví.2.Osobnost sestry jako edukátora.3.Osobnost klienta jako objektu edukace.4.Zásady komunikace a prezentace v edukaci klientů5.Specifika edukačního prostředí v ošetřovatelství.6.Cíl a obsah edukace klientů v ošetřovatelství. Specifika, cíle, fáze, průběh, motivační faktory, formy a didaktické principy ve vzdělávání dospělých.7.Metody edukace klientů v ošetřovatelství, edukační plán.8.Didaktické prostředky a pomůcky v andragogice. Tvorba edukačních materiálů v ošetřovatelství.9.Speciální androdidaktické postupy: brainstorming, brainwriting, CNB, synektika, laterální myšlení.Charakteristiky a použití vybraných didaktických strategií: koučing, workshop, open space technology, výcviková firma, e-learning.10.Tvorba edukačních plánů. Hodnocení efektivity edukace.

Získané způsobilosti

Absolvent/ka:Zná základní pojmy a vztahy v pedagogice a činitele edukačního procesu v ošetřovatelství.Analyzuje vztah mezi pedagogikou, andragogikou a edukací klientů v ošetřovatelství.Zná teorie a specifika vzdělávání dospělých.Aplikuje výukové strategie s ohledem na vývojová stádia a zdravotní znevýhodnění klientů.Zná zásady a specifika komunikace v rámci výchovy a vyučování.Umí navrhovat a vypracovat plány edukace klientů, případně jiných osob v okolí klienta.

Literatura

Průcha, J. Veteška J. Andragogický slovník. Praha, 2012. Průcha, J.:. Moderní pedagogika. Praha, Portál, 1998. Průcha, J.:. Pedagogická encyklopedie. Praha, Portál, 2009. Vališová, A., Kasíková, H. a kol.:. Pedagogika pro učitele. Praha Grada. 2007. PALÁN, Z. LANGER T. Základy andragogiky. Praha, 2008.

Požadavky

Příprava edukačních materiálů a edukačního plánu na vybrané téma a jeho obhajoba. Teoretická příprava a nastudování související literatury. Závěrečný znalostní test a ústní pohovor na zvolené téma.

Garant

Mgr. Radka Šulistová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Radka Šulistová, Ph.D.