Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika ošetřovatelských předmětů 2 (KOP / MMDI2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / MMDI2 - Didaktika ošetřovatelských předmětů 2, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Úvod do předmětu, pedagogika jako vědní oborDidaktika její formy a metody Formy a metody v didaktice2. Vyučovací celek struktura a příprava3. Role učitele, studenta, sestry ve vyučovacím procesuOčekávání klinického pracoviště, studenta a vyučujícího v ošetřovatelskémvzdělávání4. Vyučovací prostředí učebny, klinického pracoviště a jeho příprava5. Výuka v simulačním centru, kritické myšlení6. Interaktivní proces student sestra vyučující /oš. tým, pacient/7. Klinické pracoviště jako vyučovací prostředí8. Vyučovací cíle (výstupy z učení) v ošetřovatelském vzděláváníSemináře:1. 2. Vnímání didaktiky z vlastní zkušenosti (I. pohled studenta, II. vyučujícího, sestry,mentora,- závěr - výstup), Didaktické metody, vlastních zkušenost, efektivita (Ideální školacestovní , kancelář- motivace, devalvace význam pro oš. pro didaktický přístup)Příprava vlastní hodiny na základě vytvořené Ideální školy - vyučovací hodina jako životnízkušenosti3. Odborná učebna jako vyučovací prostředí (přínos a překážky odborné učebny, akvárium + zpětnáVazba, Simulační výuka modelové situace s využitím výukových modelů,(psychomotorika), Týmová spolupráce a komunikace s pacientem4. Ideální klinické pracoviště (4 fáze fantazie), Přínos a překážky školní dokumentace projekt nazkvalitnění dokumentace look booku, i dalších, - předložení grantové komisi (akvárium + zpětnávazba)5. Tvorba a práce s cíli, s výstupy z učení (znalosti dovednosti postoje) SMARTpracovní listy, Tunning kompetence)

Získané způsobilosti

obhajuje nutnost profesionálního rozvoje,- určuje prvky a podmínky osobního rozvoje,- definuje principy efektivní komunikace ve vyučovacím procesu,- popisuje fáze vzdělávacího procesu,- zná didaktické metody pro vedení efektivní výuky,- zná pojetí mentoringu, supervize a koučování,- zná motivační prvky a strategie,- popisuje dynamiku skupiny,- Studen/ka definuje principy efektivní komunikace ve vyučovacím procesu.- vysvětluje zásady pro efektivní edukační prostředí a klimatu v učebně i na klickém pracovišti.- popisuje a vysvětlit obsah a pojetí mentoringu, supervize a koučování včetně prvků motivace a sebereflexe.- klasifikuje dynamiku skupiny- používá kompetence k učení - k sebevzdělávání povzbuzovat a pomáhá studentům /kám (kolegyním) při úvahách nad jejich praxí kritickým myšlením se zaměřením na nutnost celoživotního vzdělávání.

Literatura

Beneš. Andragogika. Praha Grada, 2008. Drahovzal, J. a kol. Didaktika odborných předmětů. Paido, Brno, 1997. ISBN 80-85931-35-4.Kuberová, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha, 2010. ISBN 9788073676841.Adair, J. Efektivní komunikace. Praha, 2004. ISBN 80-86851-00-1.Adair,J. Efektivní motivace. Praha, 2004. ISBN 80-86851-00-1.Kyriacou, Ch.:. Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál, 1996. Kasíková, H.:. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál, 1997. Stacke, E. Koučování pro manažery. Praha Grada, 2005. ISBN 80-247-0937-6.WHITMORE, J. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2009. ISBN 80-7261-209-3.nullPrůcha, J.:. Moderní pedagogika. Praha, Portál, 1998. Petty, G.:. Moderní vyučování. Portál, 2006. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada 2007. Šulistová, R. Trešlová,M. PEDAGOGIKA A EDUKAČNÍ ČINNOST V OŠETŘOVATELSKÉ PÉČI pro sestry a porodní asistentky. České Budějovice, 2012. ISBN 978-80-7394-246-5.SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-0603. Závodná,V. Pedagogika v ošetrovatesltve. Martin, 2006. ISBN 80-8063-108-5.Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. 1. vyd. Praha, Portál, 2002. Maňák,J.,Švec. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.Zormanová, L. Výukové metody v pedagogice. Praha, Grada. ISBN 978-80-247-4100-.Průcha, J.:. Vzdělávání a školství ve světě. Praha, Portál, 1999. Skalková, J.:. Za novou kvalitu vyučování. Brno, Paido 1995.

Požadavky

90% docházka, aktivní účast na přípravě výuky včetně použití moderních vyučovacích metod,

Garant

Mgr. Hana Hajduchová, Ph.D.PhDr. Mgr. Marie Trešlová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Mgr. Marie Trešlová, Ph.D.