Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika ošetřovatelských předmětů 1 (KOP / NNDI1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / NNDI1 - Didaktika ošetřovatelských předmětů 1, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. 2. Pedagogika a úvod do didaktiky, požadavky na moderní pedagogiku3. 4. Formy a metody v didaktice, učební styly, Vyučovací celek struktura a příprava,základní prvky vyučovacího prostředí5.- 6. Problematika výuky ošetřovatelských předmětů,Role a očekávání učitele, studenta, sestry ve vyučovacím procesu7. - 8. Historický pohled na vyučovací prostředí. Klasická odborná učebna a její provoz9 - 10. Příprava studentů k výuce high a low fidelity simulační výukyProces, zajištění prostředí, scénář, debriefing, virtuální učebna11. - 12. Vyučovací prostředí klinického pracoviště, zajištění, přípravaStudent v prostředí praktické výuky, potřeba jistoty a bezpečí při výuceošetřovatelských předmětů13. 14. Interaktivní proces při výuce ošetřovatelských předmětůPříklad dobré praxe péče a výuka praktické výuky v zahraničí15.. 16. Naplňování role učitel v procesu učení, didaktický model výuky, koučinkKritické myšlení17. 18. Cíle ve výuce, význam, efekt, Bloomova taxonomie19.- 20.Výstupy z učení tvorba pro znalosti, dovednosti, postojeSemináře: zimní semestr1. 2. Vnímání didaktiky z vlastní zkušenosti (I. pohled studenta, II. vyučujícího, sestry, Mentora, závěr - výstup) Co je Didaktika, KOSTKA , pravidlaModelová situace - rozhovor s vedením nemocnice na témě praktická výuka2. 4. Didaktické metody, vlastních zkušenost, efektivita (Ideální škola cestovní Kancelář - motivace, devalvace význam pro oš. pro didaktický přístup)5. 6. Diskuse nad domácím úkolem Co pacienti chtějí. Hudba jako didaktická pomůcka7. - 8. Přínos a překážky školní dokumentace projekt na zkvalitnění dokumentace look booku, i dalších, - předložení grantové komisi9. 10. Odborná učebna jako vyučovací prostředí (přínos a překážky odborné učebny akvárium + zpětná vazba11. 12. Simulační výuka modelové situace s využitím výukových modelů (psychomotorika)13. 14. Simulační výuka modelové situace s využitím výukových modelů (komunikace)15. 16. Ideální klinické pracoviště (4 fáze fantazie)17. 18. Tvorba a práce s cíli, s výstupy z učení (znalosti dovednosti postoje) SMART pracovní listy, Tunning kompetence)19. 20. Týmová spolupráce a komunikace s pacientem modelová situace při provádění ošetřovatelského postupu

Získané způsobilosti

Vědomosti: - obhajuje nutnost profesionálního rozvoje,- určuje prvky a podmínky osobního rozvoje,- definuje principy efektivní komunikace ve vyučovacím procesu,- popisuje fáze vzdělávacího procesu,- zná didaktické metody pro vedení efektivní výuky,- zná pojetí mentoringu, supervize a koučování,- zná motivační prvky a strategie,- popisuje dynamiku skupiny,- umožnuje studentkám/tům, aby si vytvořili vysoký stupeň nezávislosti při objevování, prezentaci, oceňování a hodnocení výzkumné literatury, studijních materiálů a pramenů,- rozvíjí schopnosti studentek/tů rozpoznávat příležitosti k výzkumu a iniciovat výzkumnou činnost, která přispěje k rozvoji jejich profese,- dále rozvíjet schopnosti studentek/tů aplikovat a integrovat své znalosti, teoretické vědomosti a postoje v odborné praxi,- v modulu pedagogika umožnit studentům získat jak teoretické vědomosti, tak i praktické dovednosti potřebné pro vedení výuky v ošetřovatelských disciplínách a na klinických pracovištích,Dovednosti: > povzbuzovat studentky/ty a pomáhat jim při úvahách nad svou praxí kritickým myšlením a informovaným způsobem a při uvědomování nutnosti celoživotního učení> rozvíjet schopnosti studentek/tů rozpoznávat příležitosti k výzkumu a iniciovat výzkumnou činnost, která přispěje k rozvoji jejich profese> rozvíjet schopnosti studentek/tů aplikovat a integrovat své znalosti, teoretické vědomosti a postoje v odborné praxi> v průběhu praktické výuky v oboru specializace klást důraz na propojení teoretických znalostí, praktických dovedností a postojů v průběhu studia> realizovat supervidovanou praktickou výuku formou přímého kontaktu studentů s klienty v odborných zařízeních> vybavit studenty dovednostmi včetně sebereflexe k vyjádření postojů> vedení teoretické výuky účastníků akreditovaných studijních programů a kurzů> vedení praktické výuky studentů oboru ošetřovatelství> navazuje kontakt s edukantem/studentem za účelem navázaní efektivní spolupráce a vzbuzení zájmu o konkrétní předmět/ dovednost> provádí zhodnocení (pedagogickou diagnostiku) počátečních znalostí, dovedností a postojů edukanta/studenta> stanovuje priority ve vzdělávacím procesu s edukantem/studentem> iniciuje tvorbu studijních (edukačních) cílů edukanta/studenta> podporuje, poskytuje rady a vede edukanta/studenta k realizaci studijních cílů> provádí hodnocení na základě předem určených kritérií> ovládá hodnotící techniky, které edukanta/studenta posilují, povzbuzují a motivují k dalšímu zdokonalení a rozvoji

Literatura

Adair,J. Efektivní motivace. Praha, 2004. ISBN 80-86851-00-1.Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál 1997. Praha, 2002. ISBN 80-7178-631-4.Petty, G. Moderní vyučování. Praha, 2006. ISBN 80-7367-172-7.Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.Pasch,M.,Gardner,T.G.at all. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 2005. ISBN 80-7367-054-2.Kalous, Z., Obst.O. Školní didaktika. Praha, 2002. ISBN ISBN 80-7178-258-.Maňák,J.,Švec. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.Drahovzal, J. Didaktika odborných předmětů. Brno, Paido. ISBN 80-85931-35-4.Kuberová, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha, Portál. ISBN 978-80-7367-684-.Magurová,D. Majerníková,L. Edukácia a edukačný proces v ošetrovatelstve. Martin, 2009. ISBN 9788080633264.Kolář, Z.,Šikulová,R. Hodnocení žáků. Praha, 2005. ISBN 80-247-0885-X.Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál. ISBN 978-80-7367-712-.Stacke, E. Koučování pro manažery. Praha Grada, 2005. ISBN 80-247-0937-6.Fišer-EPE, M. Koučování, zásady a techniky profesního doprovázení. Praha, Portál, 2006. ISBN 80-7367-140-9.Nemcová,J.,Hlinková,E. a kol. Moderná edukácia v ošetrovatelstve. Nelešová,A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha, 2005. ISBN 80-247-0738-1.Závodná,V. Pedagogika v ošetrovatesltve. Martin, 2006. ISBN 80-8063-108-5.Šulistová,R. Trešlová,M. Pedagokika a edukační činnost v ošetřovatelství. České Budějovice, 2012. ISBN 978-80-7394-246-5.Huntarová,M. Účinné vyučování v kostce. Praha, 1999. ISBN 80-7178-220-3.Zormanová, L. Výukové metody v pedagogice. Praha, Grada. ISBN 978-80-247-4100-.Průcha, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha, 1999. ISBN 80-7178-290-4.

Požadavky

90% docházka, aktivní účast na přípravě výuky včetně použití moderních vyučovacích metod, vytvoření didaktické pomůcky nebo hodnotícího formuláře.

Garant

Mgr. Jana MaňhalováPhDr. Mgr. Marie Trešlová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Mgr. Marie Trešlová, Ph.D.