Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika ošetřovatelských předmětů 2 (KOP / NNDI2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / NNDI2 - Didaktika ošetřovatelských předmětů 2, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. 2. Příprava a vedení praktické výuky z pohledu vyučující, studenta, sestry, pacienta3. 4. Motivace, podpora5. 6. Hodnocení teoretických znalostí a praktických dovedností (zpětná vazba)Kritéria hodnocení7. 8. Dokumentace a OBP9. - 10. Nové vyučovací metody ve výuce ošetřovatelských teoretických předmětů (PBL,projektová výuka, případová studie, exkurze)11. 12. Nové vyučovací metody ve výuce praktických a klinických ošetřovatelskýchpředmětů13. 14. Mentorství15. - 16. Reflektivní praxe, EBN v oš. praxi a výuce17. - 18. Supervize19. - 20. Koučing

Získané způsobilosti

obhajuje nutnost profesionálního rozvoje,- určuje prvky a podmínky osobního rozvoje,- definuje principy efektivní komunikace ve vyučovacím procesu,- popisuje fáze vzdělávacího procesu,- zná didaktické metody pro vedení efektivní výuky,- zná pojetí mentoringu, supervize a koučování,- zná motivační prvky a strategie,- popisuje dynamiku skupiny,- Studen/ka definuje principy efektivní komunikace ve vyučovacím procesu.- vysvětluje zásady pro efektivní edukační prostředí a klimatu v učebně i na klickém pracovišti.- popisuje a vysvětlit obsah a pojetí mentoringu, supervize a koučování včetně prvků motivace a sebereflexe.- klasifikuje dynamiku skupiny- používá kompetence k učení - k sebevzdělávání povzbuzovat a pomáhá studentům /kám (kolegyním) při úvahách nad jejich praxí kritickým myšlením se zaměřením na nutnost celoživotního vzdělávání.

Literatura

Beneš,M. Andragogika. Praha, 2008. Drahovzal, J. Didaktika odborných předmětů. Brno, Paido. ISBN 80-85931-35-4.Kuberová, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha, 2010. ISBN 9788073676841.Nešpor, K. Duševní pružnost. Praha, 2015. Adair, J. Efektivní komunikace. Praha, 2004. ISBN 80-86851-00-1.Adair,J. Efektivní motivace. Praha, 2004. ISBN 80-86851-00-1.Kyriacou, Ch.:. Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál, 1996. Kasíková, H.:. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál, 1997. Stacke, E. Koučování pro manažery. Praha Grada, 2005. ISBN 80-247-0937-6.WHITMORE, J. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2009. ISBN 80-7261-209-3.nullNešpor, K. Léčivá moc smíchu. Praha, 2011. Průcha,J. Moderní pedagogika. Praha, Portál. 1997. Petty, G.:. Moderní vyučování. Portál, 2006. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.Šulistová, R. Trešlová,M. PEDAGOGIKA A EDUKAČNÍ ČINNOST V OŠETŘOVATELSKÉ PÉČI pro sestry a porodní asistentky. České Budějovice, 2012. ISBN 978-80-7394-246-5.Skalková, J.:. Pedagogika a výzva nové doby. Brno, Paido, 2004. ISBN 80-7315-0603.Závodná,V. Pedagogika v ošetrovatesltve. Martin, 2006. ISBN 80-8063-108-5.Nešpor,K. Sebeovládání. Praha: Portál 2013; 144. Praha, 2013. Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. 1. vyd. Praha, Portál, 2002. Maňák,J.,Švec. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.Zormanová, L. Výukové metody v pedagogice. Praha, Grada. ISBN 978-80-247-4100-.Průcha, J.:. Vzdělávání a školství ve světě. Praha, Portál, 1999. Skalková, J.:. Za novou kvalitu vyučování. 1995, Paido, Brno.

Požadavky

90% docházka, aktivní účast na přípravě výuky včetně použití moderních vyučovacích metod,

Garant

Mgr. Jana MaňhalováPhDr. Mgr. Marie Trešlová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Mgr. Marie Trešlová, Ph.D.