Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchovná péče o děti 1 (KOP / NNVP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / NNVP1 - Výchovná péče o děti 1, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. (2 hod)Pedagogika. Cíle, činitelé výchovného procesu.2. (2 hod)Výchova a vzdělávání3. (2 hod)Pedagogické zásady4. (2 hod)Výchovné metody5. (2 hod)Didaktické techniky, využití pomůcek v procesu vzdělávání.6. (2 hod)Vzdělávací metody - verbální, názorné, demonstrační.7. (2 hod)Základy vývojové psychologie.8. (2 hod)Psychologické aspekty hospitalizovaných dětí různých věkových skupin9. (2 hod)Možnosti tvorby výchovných programů. Výchovné programy. Organizace výchovné praxe.10. (2 hod) Sociální vztahy. Dětská hra- její charakteristika, klasifikaceSemináře:1. (1 hod) Pedagogika v práci dětské sestry.2. (4 hod) Posouzení úrovně schopností a dovedností dítěte. Potřeby hospitalizovaných dětí.3. (1 hod) Adaptace dítěte na nemocniční- zdravotnické ústavní prostředí.4. (1 hod) Demonstrace využití didaktických pomůcek při vzdělávání hospitalizovaných dětí (modelové situace)5. (1 hod) Hračka - využití v rámci výchovného procesu6. (2 hod) Příprava dítěte na vyšetření - modelové situace.

Získané způsobilosti

- student zná cíle a činitelé výchovného procesu.- student zná pedagogické zásady, výchovné metody, didaktické techniky, vzdělávací metody- student je seznámen se základy vývojové psychologie.- student zná psychologické aspekty hospitalizovaných dětí různých věkových skupin- student umí vytvořit výchovný program- student zná pojem dětská hra - její charakteristiku a klasifikace- student umí posoudit úrovně schopností a dovedností dítěte - student je schopen rozpoznat potřeby hospitalizovaných dětí- student je schopen použít hračku v rámci výchovného procesu

Literatura

KOVAŘÍK, J. a kol. Dětská práva, právní povědomí, participace dětí a sociální služby. České Budějovice: ZSF JU, 2001. SPOUSTA, V. et al. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: PedF MU, 1998. ISBN 80-210-1275-7.PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.BOLEDOVIČOVÁ, M. a kol. Pediatrické ošetrovatelstvo. Martin: Osveta, 2010. ISBN 978-8063-331-8.LEBL ,J., PROVAZNÍK , K. a L. HEJCNAMOVÁ. Preklinická pediatrie. Praha: Galén, 2003. ISBN 80-7262-207-2.PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky - Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika -- Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 80-7387-014-2.VELEMÍNSKÝ, M. a kol. Vybrané kapitoly z pediatrie. České Budějovice: ZSF JU, 2005. ISBN 80-7040-813.VÁŽANSKÝ M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-863-8400-4.

Požadavky

90% účast studenta na seminářích, aktivní zapojení studenta do výuky, individuální příprava studenta na semináře

Garant

PhDr. Jaroslav Hála

Vyučující

PhDr. Jaroslav HálaMgr. Dita Nováková, Ph.D.