Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ošetřovatel. péče v otorinolaryngologii (KOP / POPOT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / POPOT - Ošetřovatel. péče v otorinolaryngologii, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Primární péče: Podpora zdraví a prevence ORL postižení, základní ORL vyšetření.; Sekundární péče: diagnostické procedury a testy v ORL. Terciární péče její organizace a služby podle potřeb ORL postižených.2. Onemocnění zevního ucha (infekce, nádory, traumata). Onemocnění středního ucha (infekce, vrozené vady, degenerativní změny, traumata).3. Onemocnění vnitřního ucha (infekce, nádory, degenerativní změny, poruchy pohybu a rovnováhy, Menierův syndrom). Ztráta sluchu (příčiny, terapeutické pomůcky, kochleární implantáty, komunikace se sluchově postiženým pacientem, sociální dopad při poškození sluchu.4. Onemocnění nosu a nosních dutin (rhinitis, polypy, cizí tělesa, epistaxis, traumata, sinusitidy). Onemocnění krku (pharyngitis, diphteria, tonsilitis, adenotonzilektomie, epiglotis, cizí těleso v horních dýchacích cestách, periferní spánkové apnoe).5. Onemocnění laryngu (laryngitis, nádory, totální laryngektomie, rehabilitace a nácvik komunikace po laryngektomii, esofageální řeč).Semináře:1. OP o nemocného s akutním zánětem středního ucha , OP o nemocného se zbytnělou nosohltanovou mandlí2. OP o nemocného s akutním zánětem mandlí, OP o nemocného s tracheotomií3. Základy první pomoci u náhlých příhod v ORL4. Prevence hlasu a hlasová hygiena, Terciární péče její organizace a služby podle potřeb ORL postižených

Získané způsobilosti

- student zná zásady ekukace klientů/pacientů v péči o sluch a horní cesty dýchací- student zná vyšetřovací metody a testy v ORL- student zná onemocnění zevního (infekce, nádory, traumata), středního (infekce, vrozené vady, degenerativní změny, traumata) i vnitřního ucha (infekce, nádory, degenerativní změny, poruchy pohybu a rovnováhy, Menierův syndrom)- student zná onemocnění nosu a nosních dutin, krku a laryngu- student je seznámen s provozem ORL oddělení, s jeho specifikami (lůžkové oddělení, ambulance, audiologie, operační sál)- student zná problematiku ztráty sluchu (příčiny, terapeutické pomůcky, kochleární implantáty, komunikace se sluchově postiženým pacientem, sociální dopad při poškození sluchu)- student zná specifika u pacientů s poruchou smyslového vnímání (nedoslýchavost, hluchota) - student umí používat různé metody komunikace s pacienty s poruchou smyslového vnímání- student zná problematiku ošetřovatelské péče u dětských pacientů na ORL oddělení (předoperační pooperační péče), seznámí se s operačním výkonem na operačním sále (adenotomie)- student zná předoperační přípravu pacientů - vzdálenou i bezprostřední- student umí připravit pacienta k operaci na ORL oddělení- student zná příjem pacienta, zvládá ošetřovatelskou anamnézu, sesterskou dokumentaci na ORL- student umí asistovat při ORL vyšetření na ambulanci- student umí asistovat při převazech- student umí vyměnit tracheostomickou kanylu- student umí edukovat pacienta - nosiče tracheální kanyly- student zná specifika nutriční výživy pacientů na ORL, krmení sondou, sledování nutričního skóre- student umí pečovat i pacienty s epistaxí, epiglotitidou, tracheotomií- student zná ošetřovatelskou péči u stomatochirurgických pacientů- student je seznámen s speciálními nástroji na ambulanci, se s speciálními vyšetřovacími metodami - student zná odlišnosti multidisciplinární péče o nemocné s poruchami sluchu a onemocněním sluchových orgánů v rámci sekundární a terciární zdravotní péče- student zná terciární péči v oblasti péče o ORL klienty/pacienty, její organizace a služby podle potřeb ORL handicapovaných- student umí edukovat klienta/ pacienta v péči o sluch a horní dýchací cesty- student umí edukovat klienta/pacienta s poškozením sluchu a jeho rodinu

Literatura

Skerik, P. Otorinolaryngologie pro praktické lékaře. Praha: Scienta Medica, 1993. Robinson, D. L. Clinical Decision Making for Nurse Practitioners. A Case Study Approach. Philadelphia: Lippincott-Raven Publishers, 1998. ISBN 0-397-55459-1.Fuller, J., Schaller-Ayers, J. Health Assessment. A Nursing Approach. Philadelphia: Lippincott-Raven Publishers, 1994. ISBN 0-397-55003-0.Carpenito, L. J. Nursing Care Plans and Documentation. Nursing Diagnoses and Collaborative Problems. Philadelphia: Lippincott-Raven Publishers, 1995. ISBN 0-397-55145-2.Swearingen, P. L. Manual of Medical - Surgical Nursing Care. Nursing Interventions and Collaborative Management. St. Louis: Mosby, 1994. ISBN 0-8016-7694-0.Kozierová, B., Erbová, G., Olivierová, R. Ošetrovateľstvo I. Martin: Osveta, 1995. ISBN 80-217-0528-0.Kozierová, B., Erbová, G., Olivierová, R. Ošetrovateľstvo II. Martin: Osveta, 1995. ISBN 80-217-0528-0.Beare, P. G., Myers, J. L. Principles and Practice of Adult Health Nursing. St. Louis: Mosby, 1994. ISBN 0-8016-6856-5.

Požadavky

90% účast studenta na seminářích, aktivní zapojení studenta do výuky, individuální příprava studenta na přednášky a semináře

Garant

MUDr. Pavel Pavlíček

Vyučující

MUDr. Pavel Pavlíček