Předmět Odborná ošetřovatelská praktická výuka (KOP / RKOPV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / RKOPV - Odborná ošetřovatelská praktická výuka, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah předmětu1. Základní terminologie ošetřovatelství.2. Charakteristika práce na základních odděleních - spolupráce jednotlivých oddělení s rtg oddělením.3. Postup při přijímání nemocných. Komunikace s nemocnými.4. Ochrana personálu a nemocných před infekcí. Protiepidemický režim. Dekontaminační postupy. Péče o ruce. Dezinfekce. Sterilizace. Pomůcky k jednomu použití. Zásady pro zacházení se sterilním materiálem.5. Manipulace s nemocnými: posouvání nemocného, otáčení nemocného, přenášení nemocného, posazování nemocného. Pomoc při svlékání a oblékání, manipulace s těžce nemocnými a raněnými.6. Manipulace s dětským pacientem. Psychologické působení na neklidné děti.7. Potřeby nemocného v ošetřovatelské péči.8. Základní fyziologické funkce a jejich sledování.9. Vyprazdňování nemocných: klyzma, cévkování ženy, cévkování muže.10. Léky a jejich podávání. Podávání léků per os. Podávání léků injekcemi: subkutánní, intramuskulární a intravenózní.11. Aplikace kyslíku.12. Infúze: příprava, asistence a zabezpečení nemocného.13. Základní chirurgické nástroje. Převazování ran. Příprava sterilního stolku. Základní postupy instrumentování při intervenčních radiologických výkonech.14. Odborná předlékařská první pomoc včetně základních postupů ke zvládnutí reakcí po podání kontrastních látek.
Získané způsobilosti
Student si umí určit a obhájit nutnost profesního i osobního rozvoje.Student definuje principy efektivní komunikace ve vztahu k nemocnému.Student prokazuje základní znalosti z terminologie ošetřovatelství - vč. Ošetřovatelského procesu, uspokojování potřeb.Student chápe návaznost spolupráce jednotlivých odděleních s RTG oddělením.Student prokazuje znalosti a dovednosti v postupu při příjmu nemocných - efektivní komunikace.Student respektuje a dodržuje zásady hygienocko-epidemiologického režimu v praktických učebnách i v klinické praxi.Student efektivně manipuluje s nemocným klientem.Student zná základy rehabilitačního ošetřovatelství.Student zná specifika ošetřovatelské péče u dětského pacienta, vč. efektivní komunikace a psychologického působení na dítě.Student umí přistupovat k nemocného jako individualitě z hlediska holistického pojetí.Student prokazuje znalosti fyziologických funkcí, umět je vyhodnotit, umět je zaznamenat do ošetřovatelské dokumentace.Student prokazuje znalosti ze zásad podávání léků, zaznamenává do dokumentace.Student prokazuje aplikaci podávání různých druhů forem léků.Student zná a aplikuje znalosti základu oxygenoterapie.Student využívá znalostí základních ošetřovatelských postupů, umí tyto postupy aplikovat v praxi, dokáže si tyto dovednosti kriticky obhájit pro působení ve své profesi.Student zná základy první předlékařské pomoci, umí využít tyto zásady v praxi.Student kontinuálně rozvíjí schopnosti k aplikaci a integraci svých znalostí, vědomostí a postojů. Student v odborné praxi využívá výsledky výzkumné činnosti, která přispěje k rozvoji profese.
Literatura
Svatošová, M. Hospice a umění doprovázet. Ecce homo. Praha: Ecce Homo, 1995. ISBN neuvedeno.TÓTHOVÁ, V. Kapitoly z ošetřovatelství. Skripta ZSF JU, České Budějovice, 1999. KRŠKOVÁ, A. ET AL. Ošetrovatel´ské techniky. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-202-2.Rozsypalová, M., Šafránková, A. Ošetřovatelství I. Praha: Informatorium, 2002. Tóthová, V. Ošetřovatelství pro obor Rehabilitační péče o postižené děti, dospělé a staré osoby. Č. Budějovice: ZSF JU, 2000. ISBN 80-7040-454-X.Jarmila Kelnarová, Jana Toufarová, Jana Sedláčková, Zuzana Číková. První pomoc I. Praha : Grada publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2182-8.MASTILIAKOVÁ, D. Úvod do ošetřovatelství I. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0429-9.
Požadavky
90% docházka, aktivita v seminářích, plnění zadaných úkolů v seminářích, samostudium, aktualizace studijních materiálůZápočet formou: písemná forma testu, demonstrace výkonu
Garant
Mgr. Alena PolanováMgr. Dominika Průchová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Alena PolanováMgr. Dominika Průchová, Ph.D.