Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchova ke zdraví (KOP / TVYCH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / TVYCH - Výchova ke zdraví, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Semináře1. (2 hodiny) Zásady pro udržení zdraví a jejich aplikace v každodenním životě2. (2 hodiny) Metody výchovy ke zdraví a jejich využití3. (2 hodiny) Úloha všeobecné sestry ve výchově ke zdraví a prevenci4. (2 hodiny) Zdraví a zdravotní problémy, prostředí, životní styl;5. (2 hodiny) Ukazatelé zdravotního stavu; hlavní zdravotní problémy v průběhu života; podpora zdraví v průběhu života; podpora adaptačních mechanismů na stres6. (2 hodiny) Význam primární, sekundární a terciální prevence7. (2 hodiny) Poškozování zdraví v období adolescence a dospělosti8. (2 hodiny) Modely jednoduchého preventivního programu9. (2 hodiny) Modely jednoduchého preventivního programu10.(2 hodiny) Masová komunikace, sociální marketing,peer výchova

Získané způsobilosti

Student rozumí důležité změně v orientaci zdravotní politiky od roku 1978 v Evropských zemích.Student chápe výchovu ke zdraví jako neoddělitelnou součást výkonu povolání nutričního terapeuta. Student dokáže obhájit roli nutričního terapeuta ve veřejném a komunitním zdravotnictví.Student chápe zdravý způsob života jako jednu možností, jak snižovat náklady na léčbu onemocnění a komplikací.Student umí definovat determinanty zdraví jednotlivců i komunit.Student zná základní zásady a metody, které se využívají ve výchově ke zdraví v praxi.Student chápe rizikové faktory životního způsobu, pojímá je komplexně.Student dokáže rizikové faktory životního způsobu identifikovat a vyhodnotit s návrhem na možné zlepšení situace. Student zná základní národní programy podpory zdraví v České republice. Student určuje překážky, které brání zlepšování úrovně zdraví ve společnosti.Student obhajuje konkrétní možnosti působení nutričních terapeutů oblasti výchovy ke zdraví.Student navrhuje, plánuje a připravuje edukační materiály.

Literatura

LEMON IV.díl WHO IDV PZ Brno. 1997. Společně pro zdraví. MZ ČR Praha. 1994. Drbal,C. Úvahy o zdraví člověka v naší společnosti. USLOZ Praha. 1990.

Požadavky

90% docházka, aktivní účast ve výuce, vytvoření edukačních materiálů a jejich prezentace, plnění zadaných úkolů v seminářích, samostudium, aktualizace studijních materiálůKolokvium: prezentace vytvořených edukačních materiálů

Garant

Mgr. Helena MICHÁLKOVÁMgr. Andrea Scholzová Festová