Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika zdravotně-sociálních předm. 1 (KOP / UDZS1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / UDZS1 - Didaktika zdravotně-sociálních předm. 1, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. (2 hod.) Očekávání klinických pracovišť, studentů a vyučujících2. (2 hod.) Vyučovací prostředí odborné učebny, klinického pracoviště3. (2 hod) Role učitele, školní sestry, mentorky v praktické výuce4. (2 hod.) Interaktivní proces při výuce5. (2 hod) Nové vyučovací metody6. (2 hod.) Supervize7. (2 hod.) Sebereflexe8. (1 hod) Vedení výuky na klinickém pracovišti, koučink

Získané způsobilosti

Student/ka bude schopen/na určit a obhájit nutnost profesního i osobního rozvoje Student/ka bude schopen/na definovat principy efektivní komunikace ve vyučovacím procesu Student/ka bude schopen/na popsat fáze edukačního procesu, jejich důležitost při výuce ošetřovatelských předmětů Student/ka bude schopen/na vysvětlit zásady pro efektivní edukační prostředí a klimatu v učebně i na klinickém pracovišti Student/ka bude schopen/na identifikovat pedagogické - didaktické metody a dovednosti v nich obsažené pro vedení efektivní výuky Student/ka bude schopen/na vysvětlit obsah a pojetí mentoringu, supervize a koučování včetně prvků motivace Student/ka bude schopen/na určit diagnostické prvky pro jednotlivce i skupinu na základě klasifikace dynamiky skupiny Student/ka bude schopen/na na vysokém stupni nezávislosti objevovat výzkumnou literaturu, studijní materiály a prameny Student/ka bude schopen/na kontinuálně rozvíjet schopnosti k aplikaci a integraci svých znalostí, vědomostí a postojů v odborné praxi a využívat výsledky výzkumné činnosti, která přispěje k rozvoji profeseStudent/ka bude schopen/na používat kompetence k učení - k sebevzdělávání povzbuzovat a pomáhat studentům /kám (kolegyním) při úvahách nad jejich praxí kritickým myšlením se zaměřením na nutnost celoživotního vzděláváníStudent/ka bude schopen/na prezentovat, oceňovat a hodnotit výzkumnou literaturu, studijní materiály a pramenyStudent/ka bude schopen/na definovat a klasifikovat příležitosti k výzkumu a iniciovat výzkumnou činnost, která přispěje k rozvoji profese, aplikovat a integrovat je v odborné praxiStudent/ka bude schopen/na klást důraz na propojování teoretických, praktických dovedností a postojů v průběhu studia během praktické výukyStudent/ka bude schopen/na realizovat supervidovanou praktickou výuku formou přímého kontaktu studentů/tek s klienty v odborných zařízeníchStudent/ka bude schopen/na ovládat dovednosti včetně sebereflexe k vyjádření postojůStudent/ka bude schopen/na vést teoretickou výuku účastníků/nic akreditovaných studijních programů a kurzůStudent/ka bude schopen/na vést praktickou výuku studentů/tek ve zdravotně sociálním oboruStudent/ka bude schopen/na navázat kontakt s edukantem/studentem za účelem navázání efektivní spolupráce a vzbuzení zájmu o konkrétní předmět a použít motivační prvky a strategieStudent/ka bude schopen/na určit a provést pedagogickou diagnostiku počátečních znalostí, dovedností a postoje edukanta/studenta jednotlivce i skupinyStudent/ka bude schopen/na pracovat s dynamikou skupiny a stanovit s edukantem priority vzdělávacího procesuStudent/ka bude schopen/na iniciovat, podpořit a poskytovat rady pro tvorbu studijních (edukačních) cílů edukanta /studentaStudent/ka bude schopen/na předložit hodnocení na základě předem určených kritériíStudent/ka bude schopen/na efektivně použít hodnotící techniky, které edukanta/studenta posilují, povzbuzují a motivuje k dalšímu zdokonalení a profesnímu i osobnímu rozvojiStudent/ka bude schopen/na pracovat s pedagogickou dokumentací, provádí její analýzu a aktuálně ji přizpůsobujek efektivnímu vyžití

Literatura

Petty, G. Moderní vyučování. Praha, 2006. ISBN 80-7367-172-7.Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.Závodná,V. Pedagogika v ošetrovatelstve. Martin, 2006. ISBN 80-247-0738-1.Kalous, Z., Obst.O. Školní didaktika. Praha, 2002. ISBN ISBN 80-7178-258-.Maňák,J.,Švec. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.Adair,J. Efektivní motivace. Praha, 2004. ISBN 80-86851-00-1.Pasch,M.,Gardner,T.G.at all. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 2005. ISBN 80-7367-054-2.Kyriacou,Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2004. ISBN 80-7178-965-8.Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál 1997. Praha, 2002. ISBN 80-7178-631-4.

Požadavky

Studenti/ky interaktivně pracují v hodinové dotaci na přípravě didaktických pomůcek, učebních plánů a hodnotících kritérií s následnou prezentací skupinové práce reflexí a sebereflexí. Aktivní práce se studijní oporou. Individuákně vypracovaný úkol 3 -5 stran textu plus prezentace tématu power pointem

Garant

PhDr. Mgr. Marie Trešlová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Mgr. Marie Trešlová, Ph.D.