Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interaktivní procesy v ošetřovatel. péči (KOP / VOIPO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOP / VOIPO - Interaktivní procesy v ošetřovatel. péči, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Sociální interakce a osobní vztahy2. Skupinová komunikace a týmová práce3. Komunikační dovednosti4. Uměmí naslouchat5. Psychologické aspekty rétorických dovedností6. Rozbor postojů k sobě i druhým7. Aplikace strategií v jednáníUčení, edukace a plánovaná změna8. Přímá aplikace v terénu9. Sociální způsobilost10. Sociální odpovědnost

Získané způsobilosti

Student/ka získá předevšín sociální kompetence, to znamená osvojení schopnosti být dobrým posluchačem, svým jednáním druhé uvolnit a uklidnit, respektovat partnera a ovlivňovat interpersonální vztahy i vztahy k sobě samému, úspěšně organizovat a řídit lidi. Dojde k rozvoji taktního, tolerantního a citlivého jednání a zároveň se prohloubí dovednost přiměřeným způsobem pochválit i kritizovat. Student /ka si rozšíří komunikativní kompetence, především schopnost adekvátně pojmout situaci a realizovat v ní své určité cíle, tedy přesné zvládnutí a aplikace taktiky a rétoriky. Dále dojde k rozvoji kompetence jednání, kterou je schopnost pracovat, reagovat a dorozumět se ve stále nových, mnohdy přesně nepředvídatelných situací orientovaně a samostatně v rámci podmínek v oblasti zdravotnictví a schopnost dobře instruovat klienta. Kompetence personální budou u studenta/ky posilovány především v utváření pozitivního vztahu k lidem i k sobě samému a schopnosti rozvíjet pozitivní osobnostní rysy sebe i druhých. Student/ka si rozšíří odborně-profesní kompetence zaměřené na schopnost uplatnění interaktivních procesů v přímé práci s klientem, jeho edukaci.

Literatura

PTÁČEK R., BARTŮNĚK P. Etika a komunikace v medicíně. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3976-2.Schulz von Thum, F. Jak spolu komunikujeme. Praha, 2006. ISBN 80-247-0832-9.Křivohlavý, J. Povídej, naslouchám. Praha. 1993. Praha, 1994. ISBN 80-85495-18-x.Plňava, I. Průvodce mezilidskou komunikací. Praha, 2006. ISBN 80-247-0858-2.Vybíral, Z. Psychologie komunikace. Praha, 2005. ISBN 80-7178-998-4.Koukolík, F. Sociální mozek. Praha, 2006. ISBN 80-246-1242-9.Hewstone, M. - Stroebe,W. Sociální psychologie. Praha, 2006. ISBN 80-7367-092-5.Úlehla, I. Umění pomáhat. Praha, 2007. ISBN 80-86429-36-6.

Požadavky

Student/ka bude projevovat účast při aktivitách v rámci semináře a schopnost aplikace získaných dovedností v modelových situacích.Student/ka úspěšně plní zadané úkoly v průběhu semináře. Uplatní schopnost sebereflexe při řešení své modelové situace a reflexe při řešení modelové situace ostatních studentů. Aktivně se účastní e-learningového kurzu.

Garant

Mgr. Radka Šulistová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Radka Šulistová, Ph.D.