Předmět Integrační proces (KPP / LLINP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / LLINP - Integrační proces, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. 2. Inkluze Integrace.3. Faktory ovlivňující úspěšnost individuální školské integrace dítěte, žáka, studenta sezdravotním postižením.4. Role asistenta: profil, vzdělání, formy spolupráce, rodiče jako asistenti.5. Úloha psychologa a zákonného zástupce v procesu integračního procesu výchovy s vzdělávání.6. 7. Rámcové podmínky pro inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebamivčetně legislativního rámce v ČR (školský zákon, návazné vyhlášky).8. - 9. Integrovaný pedagogicko-psychologický poradenský systém, raná intervence a Středisko proranou péči.10. 11. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami .12. Proces socializace osob s postižením.13. - 14. Integrace a možnosti pracovního uplatnění jedinců se zdravotním postižením na trhu práce,kvalita života, mezinárodní organizace zdravotně postižených.Semináře:1. Kasuistika jedinců v integraci.2. Integrace z pohledu zákonného zástupce beseda.3. Integrace z pohledu asistenta pedagoga beseda.4. Jak získat učitele pro integraci, jak je podpořit modelové situace.5. - 6. Sociální s komunikační dovednosti v modelových situacích typologie klientů.7. Asertivita, zásady.principy a praktická cvičení.8. Exkurze do integračního zařízení.9. Možnosti a limity integrace příklady z praxe.10. Příprava na aktivity analýza cílů.11. Realizace sebepoznávacích a tvořivých her.12. Sociometrická měření ve skupině.13. Postojový dotazník Občas měníme své postoje vůči věcem kolem sebe a jeho analýza se studenty.14. Prezentace vlastních anotací na téma integrační proces.
Literatura
RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ,L. Speciální pedagogika. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1475-9.
Požadavky
1. 80% účasti na seminářích2. vytvoření vlastního etického příběhu se zaměřením na sociální kompetence3. referát o knize nebo filmu, kde jsou přítomny prvky integraceúspěšné napsání zápočtového testu Studenti musí prokázat orientaci v dané problematice.
Garant
Mgr. Veronika Míková
Vyučující
Mgr. Veronika Míková