Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciální pedagogika-psychopedie (KPP / LLPEP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / LLPEP - Speciální pedagogika-psychopedie, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednáška:1. Historický vývoje péče o osoby s mentálním postižením. Postavení psychopedie ve speciální pedagogice.2. Etiologie mentálního postižení.3. Klasifikace a charakteristika stupňů mentálního postižení..4. Specifika vývoje jedince s mentálním postižením. Psychopedická diagnostika.5. Výchovně vzdělávací systém u osob s mentálním postižením. Terapie a edukace.6. Specifické syndromy (Downův syndrom, Turnerův syndrom).7. Pervazivní vývojové poruchy (autismus, Aspergův syndrom). Strukturované učení, VOKS.8. Integrace a inkluze osob s mentálním postižením.Seminář:1. Výchovně vzdělávací systém u osob s mentálním postižením. Terapie a edukace.2. Specifické syndromy (Downův syndrom, Turnerův syndrom).3. Pervazivní vývojové poruchy (autismus, Aspergův syndrom). Strukturované učení, VOKS.4. Integrace a inkluze osob s mentálním postižením.

Získané způsobilosti

- student se orientuje v odborné terminologii, umí ji aktivně využívat- umí charakterizovat jednotlivé stupně mentálního postižení, dále specifické syndromy a pervazivní vývojové poruchy- zná možnosti a systém vzdělávání osob s mentálním postižením- umí charakterizovat specifika vývoje osob s mentálním postižením-umí vymezit faktory ovlivňující integrační proces

Literatura

ČERNÁ, M. Česká psychopedie. Vyd.1.Praha:Karolinum, 2008. 2008. ISBN 978-80-246-1565-3.KERROVÁ, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1997. 1997. ISBN 880-7178-147-9.HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2010. 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. 2004. ISBN 80-7315-071-9.VALENTA, N., MICHALÍK, J., LEČBYCH, M. a kol. Mentální postižení v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada Publishing, 2012. 2012. ISBN 978-80-247-3829-1.ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál 2006. 2006. ISBN 80-7367-060-7.VÁGNEROVÁ, M., STRNADOVÁ, I., KREJČOVÁ, L. Náročné mateřství ? být matkou postiženého dítěte. UK Praha Karolinum, 2009. 2009. ISBN 978-80-246-1616-2.VÁGNEROVÁ, M., MOUSSOVÁ-HADJ, Z., ŠTĚCH, S. Psychologie handicapu. UK Praha Karolinum, 2004. 2004. ISBN 80-7184-929-4.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese: variabilita a patologie lidské psychiky. Praha: Portál, 1999. 1999. ISBN 80-7178-214-9.KOZÁKOVÁ, Z. Psychopedie. Olomouc : VUP, 2005. 2005. VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie. Praha: Parta, 2007. 2007. ISBN 978-80-7320-099-2.NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. 2000. ISBN 80-7367-174-3.

Požadavky

- aktivní účast na seminářích (80%)- vypracování seminární práce- studium odborné literatury

Garant

Mgr. Andrea Březinová

Vyučující

Mgr. Andrea Březinová