Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Integrační proces (KPP / SSINP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / SSINP - Integrační proces, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. 2. Inkluze Integrace.3. Faktory ovlivňující úspěšnost individuální školské integrace dítěte, žáka, studenta sezdravotním postižením.4. Role asistenta: profil, vzdělání, formy spolupráce, rodiče jako asistenti.5. Úloha psychologa a zákonného zástupce v procesu integračního procesu výchovy s vzdělávání.6. 7. Rámcové podmínky pro inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebamivčetně legislativního rámce v ČR (školský zákon, návazné vyhlášky).8. - 9. Integrovaný pedagogicko-psychologický poradenský systém, raná intervence a Středisko proranou péči.10. 11. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami .12. Proces socializace osob s postižením.13. - 14. Integrace a možnosti pracovního uplatnění jedinců se zdravotním postižením na trhu práce,kvalita života, mezinárodní organizace zdravotně postižených.Semináře:1. Kasuistika jedinců v integraci.2. Integrace z pohledu zákonného zástupce beseda.3. Integrace z pohledu asistenta pedagoga beseda.4. Jak získat učitele pro integraci, jak je podpořit modelové situace.5. - 6. Sociální s komunikační dovednosti v modelových situacích typologie klientů.7. Asertivita, zásady.principy a praktická cvičení.8. Exkurze do integračního zařízení.9. Možnosti a limity integrace příklady z praxe.10. Příprava na aktivity analýza cílů.11. Realizace sebepoznávacích a tvořivých her.12. Sociometrická měření ve skupině.13. Postojový dotazník Občas měníme své postoje vůči věcem kolem sebe a jeho analýza se studenty.14. Prezentace vlastních anotací na téma integrační proces.

Získané způsobilosti

Po ukončení tohoto předmětu bude student schopen se orientovat v pedagogicko-psychologickém poradenském systému v rámci podpory integrace v jednotlivých vývojových etapách, seznámí se s podmínkami, faktory a limity integrace, naučí se vidět integrační proces z různých úhlů pohledu všech zúčastněných stran. Hlavním přínosem tohoto předmětu bude získání studentů a jejich motivace k práci v integračním prostředí. V prointegračním prostředí se s odlišností počítá, je přijímána, respektována a dokonce vítána jako dobrá zkušenost a přínos pro všechny. Dalším obohacením výuky pro studenta bude uvědomění si, že integrační proces v podobě setkání s jinakostí přináší dětem a dospělým důležité vybavení do budoucího života získáním respektu k sobě i k ostatním, schopnosti empatie, tolerance, ohleduplnosti a zodpovědnosti. V průběhu seminářů si studenti také osvojí různé metody a diagnostické prostředky na ovlivňování klimatu dětského kolektivu, aby se sami naučili lépe komunikovat, spolupracovat, vzájemně si pomáhat a asertivně jednat.

Požadavky

1. 80% účasti na seminářích2. vytvoření vlastního etického příběhu se zaměřením na sociální kompetence3. referát o knize, kde jsou přítomny prvky integrace4. článek z odborné literatury pojednávající o integraci/inkluziúspěšné napsání zkouškového testu Studenti musí prokázat orientaci v dané problematice.

Garant

Mgr. Veronika Míková

Vyučující

Mgr. Veronika Míková