Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná pedagogika (KPP / SSOPE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / SSOPE - Obecná pedagogika, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Současná pedagogika.2. Pedagogika jako věda o edukaci, předmět pedagogiky.3. Základní termíny české pedagogiky: výchova a vzdělávání.4. Struktura pedagogiky, obsahová náplň, paradigma pedagogiky.5. Postavení pedagogiky mezi vědami, pedagogika jako věda filozofující, jako věda sociální.6. Obecný model edukačního procesu, edukační model jako druh sociální interakce.7. Vstupní determinanty.8. Subjekt edukace (učitel, žák), obsah, škola.9. Determinanty školního vzdělávání.10. Další vzdělávání (celoživotní učení).11. Preprimární sektor vzdělávání.12. Primární sektor vzdělávání.13. Sekundární sektor vzdělávání.14. Terciární sektor vzdělávání.Semináře:1. Příklady současné pedagogiky.2. Pedagogika jako věda o edukaci, předmět pedagogiky.3. Základní termíny české pedagogiky: výchova a vzdělávání.4. Příklady paradigmat pedagogiky.5. Postavení pedagogiky mezi vědami, pedagogika jako věda filozofující, jako věda sociální.6. Příklady modelů edukačního procesu.7. Vstupní determinanty.8. Subjekt edukace (učitel, žák), obsah, škola - příklady.9. Determinanty školního vzdělávání.10. Další vzdělávání (celoživotní učení) - příklady.11. Preprimární sektor vzdělávání.12. Primární sektor vzdělávání.13. Sekundární sektor vzdělávání.14. Terciární sektor vzdělávání.

Získané způsobilosti

Studenti dosáhnou změny pohledu na vzdělávání z vlastní iniciativy, kterou mohou realizovat v kariérním růstu i v rozvíjení svých zálib.

Literatura

Hartl, P. Kompendium pedagogické psychologie dospělých. Praha Karolinum, 1999. NELEŠOVSKÁ, A.:. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2003. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2006. Vágnerová, M. (2000). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. Mareš, J.:. Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál, 1998. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.

Požadavky

1. 80-ti procentní docházka na seminářích.2. Orientace v předmětu pedagogiky.3. Rozprava k seminární práci v rámci kolokvia.Téma seminární práce - studenti zpracují seminární práci na vlastní téma (v souvislosti s tématickým plánem předmětu) či na téma z navržených okruhů. Pro zpracování mohou studenti využít všechny dostupné odborné zdroje (internet, knihy, články apod.) a to pouze za předpokladu řádného citování. Lze využít e-knihy - viz http://www.lib.jcu.cz/docs/ak-eknihy-navod.pdf. Řídí se pokyny fakulty na www.zsf.jcu.cz (strana 4522).Rozsah práce - 4 až 5 stran (obálka se nezapočítává), řádkování 1,5 řádku, MICROSOFT WORD, TIMES 12, okraje 2,5 cm, stránky očíslujte - vyjma obálky, práci zarovnejte do bloku.Grafická úprava obálky práce - hlavička bez znaku JU, tj. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, název předmětu, název seminární práce, jméno a příjmení studenta, kontaktní e-mail, ročník, obor, kdy a kde byla práce zpracována.Termín odevzdání písemné seminární práce - bude domluven na první výuce.

Garant

Mgr. Ing. Renata Švestková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Ing. Renata Švestková, Ph.D.