Předmět Animace jako výchovná metoda (KPP / WANVM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / WANVM - Animace jako výchovná metoda, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pojem "animace", jeho vznik a vývoj, současná pojetí animace2. Komunikativní animace jako metoda pedagogiky volného času (Opaschowski)3. Sociální a sociálně-kulturní animace (Francie, Švýcarsko)4. Vznik a vývoj kulturní animace (animazione culturale)5. Základní pilíře kulturní animace (zralost, vztah, skupina, hermeneutický model)6. Strategické plánování ve výchově jako aplikace hermeneutického modelu kulturní animace7. Školský vzdělávací program jako forma strategického plánování ve střediscích volného času8. Vedení pedagogického týmu9. Zásady a nácvik strategického plánování a týmové práce v pedagogice volného času10. Osobnostní předpoklady vychovatele pracujícího metodou kulturní animace11. Výchovná skupina a její dynamika - praktická cvičení
Získané způsobilosti
Praktická část předmětu je zaměřena na seznámení se základními animačními postupy a technikami, především práci se skupinou.
Literatura
Pollo, M.:. Animazione culturale. Elledici, Torino, 2002. Pollo, M.:. Le sfide educative. Elledici, Torino, 2000. Kaplánek, M.:. PVČ 1. Výukové CD. Tournier, P.:. Silní a slabí. Návrat, Praha, 1995. Vopel, K.:. Skupinové hry pro život. Praha, 2007.
Požadavky
70% aktivní účast na seminářích (PS) zápočtový test
Garant
doc. Michal Kaplánek, Th.D.