Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didakt. a a metod.estet. a psychomot. a. (KPP / WKDMA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / WKDMA - Didakt. a a metod.estet. a psychomot. a., Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Význam pohybu a cílených pohybových aktivit v kontextu zdraví a zdravého životního stylu.2. Psychomotorika jako koordinace vědomého ovládání pohybového ústrojí. Psychomotorika jako pohybová aktivita se zaměřením na prožitek a radost z pohybu. Rozvoj fyzické zdatnosti a obratnosti, posílení psychických funkcí a sociálních stránek jedince pomocí psychomotorických cvičení.3. Jednoduché herní činnosti, činnosti s nářadím a náčiním, netradiční pomůcky. Využití barevných a hudebních prvků. Estetické vnímání pohybových aktivit.4. Druhy psychomotorických her.5. Hudební pohybové aktivity.1. Obecné využití výtvarných technik v praxi, stručný úvod do arteterapie a artefiletiky.2. Vývoj výtvarného projevu dítěte, speciální výtvarná výchova.3. Plošná tvorba- techniky kresby a malby4. Plošná tvorba- grafické techniky5. Prostorová tvorba- modelování, keramická tvorba1. Úvod do studia, teorie a metodika dramatické výchovy, termíny2. DV a její využití v praxi - předmět, metoda - cvičení, hra, dram. hra, strukt. drama3. Strukturované drama, východiska, cíle, zpracování, pretext4. Jedinečnost DV při působení na žáka, klienta v jakémkoliv věku

Literatura

ADAMÍROVÁ, Jiřina. Hravá a zábavná výchova pohybem: základy psychomotoriky. Praha: Komise zdravotní tělesné výchovy MR ČASPV, 2006. ISBN 80-86586-27-8. DVOR?ÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost díte?te. Praha: Portál, 2011, 152 s. ISBN 978-80-7367-819-7. BLAHUTKOVÁ, Marie a kol. Psychomotorická terapie. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5084-6. NOVOTNÁ, Naďa, Naďa VLADOVIČOVÁ a Miroslav SLIŽÍK. Psychomotorika 1. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2009. ISBN 978-80-8083-825-6. NOVOTNÁ, Naďa, Naďa VLADOVIČOVÁ a Miroslav SLIŽÍK. Psychomotorika 2. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2010. ISBN 978-80-557-0051-9. CIKÁNOVÁ, Karla. Tužkou, štětcem, nebo myší. Aventinum, 1998, 128 s. ISBN: 80-7151-031-9. HODGE, Anthony. Výtvarné techniky pro začátečníky. 1. Vyd. Praha: Fragment, 1999, 128 s. ISBN 80-7200-323-2. ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. 3. vyd., V STD 1. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994, 178 s. ISBN 80-901-6601-6. VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1997, 269 s. ISBN 80-901-9541-5. MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1998, 199 s. ISBN 80-901-6603-2. CHAVARRIA, Joaquim. Velká kniha karamiky. Knihcentrum, 1999. 192 s. ISBN: 80-8605-92-6.

Požadavky

- aktivní zapojení studentů v rámci seminářů- účast min. v 80 % časové dotace předmětu- vypracování seminárních úkolů dle zadání vyučujících- prezentace vypracovaných seminárních úkolů

Garant

PhDr. Michal Filip, Ph.D.Mgr. Jiří PokornýMgr. Michaela POSPÍŠILOVÁ

Vyučující

PhDr. Michal Filip, Ph.D.Mgr. Jiří PokornýMgr. Michaela POSPÍŠILOVÁ