Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy speciální pedagogiky (KPP / WKZSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / WKZSP - Základy speciální pedagogiky, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.-3. Speciální pedagogika - pojem, historie, předmět, cíle, interdisciplinární vztahy, systém.4. Terminologie ve speciální pedagogice - vývoj a současný stav.5.-6. Historický vývoj vztahu společnosti k lidem s postižením.7. Charakteristika cílových skupin speciální pedagogiky.8. Sociální rozměr disability.9. Současné paradigma - modely pojetí a principy přístupu.10. Integrace a inkluze - vymezení, charakteristika, trendy.11.-12. Metody speciální pedagogiky, ucelená rehabilitace.13.-14. Systém vzdělávání osob se zdravotním postižením.

Literatura

Renotiérová, M., Ludíková, L. Speciální pedagogika. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1475-9.Vítková, M. Integrativní školní /speciální pedagogika. Základy teorie a praxe, Brno: MU, 2003. s. 248. ISBN 80-86633-07-1. MU Brno, 2003. PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přeprac. a rozš. vyd. Brno, 2010. ISBN 978-807-3151-980.MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno: Paido,, 1996. ISBN 80-85931-60-5.FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální. Vyd. 2. Praha, TRITON, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.Jankovský, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením, somatopedická a psychologická hlediska. 2. doplněné vydání. Triton, Praha, 2006. ISBN 80-7254-730-5.HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2010. 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-588-1.VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z., ŠTECH, S. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2001. 2001. ISBN 80-7184-929-4.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.JANDERKOVÁ, Dita. Speciální pedagogika v příbězích (kazuistikách). 1. vyd. Brno:. Mendelova univerzita v Brně,, 2012. LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál,, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, I. Základy speciální pedagogiky. Praha: Parta, 2012. ISBN 978-80-7320-176-0.

Požadavky

Kontaktní hodiny jsou rozvrženy do třech bloků rovnoměrně v průběhu semestru. Studenti se vždy s využitím studijní opory formou samostudia připraví na jednotlivé tematicky zaměřené konzultace. Po každé kontaktní výuce následuje didaktický test. Tyto testy jsou součástí kombinované zkoušky a jejich splnění je nutnou podmínkou pro postup k ústní části.

Garant

Mgr. Radka Prázdná, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Radka Prázdná, Ph.D.