Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Biologie (BIOL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu BIOL - Biologie, Agronomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Definice odpadu - antropogenní pohled, Dělení odpadu, nakládání s odpadem Samočisticí schopnost ekosystémů -- jejich možná podpora -- půdní čistírny, vodní, kořenové, mokřadníStruktura a vlastnosti ekosystémůRozšíření organismů na zemiEkotoxikologie -- rostliny, živočichové (dotace 2/0)2.Struktura živých soustavStruktura buňkyRostlinné tkáně a orgányŽivočišné tkáně a orgány (dotace 2/0)3.Funkce a individuální vývoj živých soustavMetabolismus, biosyntézaŽivotní funkce buňkyŽivotní funkce bakteriíŽivotní funkce archeaŽivotní funkce a vývoj eukarya - prvoci, chromista, rostliny, houby, živočichové (dotace 2/0)4.BiodegradaceFaktory ovlivňující rychlost rozpadu (dotace 2/0)5.obratlovci -- organismy významné v procesu rozkladu (dotace 2/2)6.členovci -- vzdušnicovci - organismy významné v procesu rozkladu (dotace 2/2)7.členovci -- klepítkatci a korýši - organismy významné v procesu rozkladu (dotace 2/6)8.kroužkovci, měkkýši - organismy významné v procesu rozkladu (dotace 2/8)9.ploštěnci, hlístice - půdní, vodní - organismy významné v procesu rozkladu (dotace 4/6)10.prvoci - organismy významné v procesu rozkladu (dotace 2/2)11.houby - organismy významné v procesu rozkladu (dotace 2/2)12.bakterie, kvasinky - organismy významné v procesu rozkladu (dotace 2/2)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-schopnost analýzy a syntézyOborově specifické kompetence: -organismy podílející se na rozkladu-principy rozkladu biologického odpadu-Student je způsobilý pro stanovení optimálních metod revitalizace s využitím biologických agens po ekologických haváriích -Student si osvojí znalost principů rozkladu biologického materiálu -Student umí poznat organismy podílející se na rozkladu organických látek -Student získá schopnosti spojené s využíváním a zpracováním informací

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-schopnost analýzy a syntézyOborově specifické kompetence: -organismy podílející se na rozkladu-principy rozkladu biologického odpadu-Student je způsobilý pro stanovení optimálních metod revitalizace s využitím biologických agens po ekologických haváriích -Student si osvojí znalost principů rozkladu biologického materiálu -Student umí poznat organismy podílející se na rozkladu organických látek -Student získá schopnosti spojené s využíváním a zpracováním informací

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZCAMPBELL, N A. -- REECE, J B.BiologieBrnoComputer Press, a.s.200680-251-1178-4ZRAVEN, P H. -- JOHNSON, G B.BiologyBostonMcGraw-Hill19990-07-235692-8DLAŠTŮVKA, Z. -- KREJČOVÁ, P.EkologieBrnoKonvoj200080-85615-93-2DKOČÍ, V.Posuzování životního cyklu Life Cycle Assessment - LCAChrudimVodní zdroje Ekomonitor2009978-80-86832-42-5DKURAŠ, M. -- DIRNER, V. -- SLIVKA, V.Odpadové hospodářstvíChrudimEkomonitor2008978-80-86832-34-0DKURAŠ, M.Odpady, jejich využití a zneškodňováníPrahaČeský ekologický ústav199480-85087-32-4DMATĚJŮ, V.Kompendium sanačních technologiíChrudimVodní zdroje Ekomonitor200680-86832-15-5

Požadavky

Ukončení předmětu Předmět je ukončen písemným testem. Test je tvořen náhodným výběrem 60 otázek ze 600 otázek, které zahrnují celou problematiku studia předmětu. Otázky jsou rovnocenné, za každou lze získat maximálně 2 body, odpovědi nelze vybírat z předem stanovených možností. Podmínkou úspěšného napsání testu je minimální hranice 60 bodů, na hodnocení A je potřeba minimálně 110 bodů, B -- 101-109, C 91-100, D 75-90, E 60-74. Test trvá 30 minut, studenti mohou během testu čerpat ze své studijní literatury, diskriminujícím faktorem je čas.Ukončení cvičenístudent je povinen vypracovat seminární práci v rozsahu maximálně 10 stran A4, times new roman 12, řádkování 1. Seminární práce je na téma Zpracování odpadů -- student si vybírá ze 3 možností -- Zpracování odpadů ve vlastní domácnosti, v podniku, v obci. Práce musí obsahovat zdroje a charakteristiku odpadů podle normy o odpadech, třídění, likvidace, vlastní názor.

Garant

doc. Ing. Marie Borkovcová, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Marie Borkovcová, Ph.D.