Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Biologie K (BIOLK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu BIOLK - Biologie K, Agronomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Submikroskopická skladba buňky a její cytoskeletální funkční organizace, základní členění živočišných tkání a evoluční organologie (dotace 2/0)2.Dělení buněk, zárodečné listy, prenatální a postnatální vývoj, rozmnožování živočichů (dotace 2/0)3.Základní ekologické pojmy a vztahy (dotace 2/0)4.Funkce vodních ekosystémů a jejich ovlivňování, ev. kontaminace chemickými, fyzikálními a antropogenními faktory (dotace 2/0)5.Funkce terestrických ekosystémů z aspektu chemických, fyzikálních a antropogenních vlivů (dotace 2/0)6.Klasifikace živočichů z pohledu evolučního, etologického a teritoriálního (dotace 2/0)7.Charakteristika jednobuněčných, významné skupiny a druhy prvoků vodních a půdních z hlediska parazitace a bioindikace (dotace 2/6) a.Praprvoci (vývojové cykly, obrazové materiály, mikroskopické preparáty a elektronogramy z rastrovacího elektronového mikroskopu (REM)b.Výtrusovci (vývojové cykly, obrazy, mikroskopické preparáty)c.Hmyzomorky, rybomorky a nálevníci (vývojové cykly, obrazové materiály, mikroskopické preparáty a elektronogramy z REM)8.Ploštěnci, hlístice, vrtejši a kroužkovci, jejich rozdělení a parazitologický význam v prostředí sladkovodním a terestrickém (dotace 2/8) a.Ploštěnky, jednorodí, tasemnice (vývojové cykly, obrazy, mikroskopické preparáty, fixované makroobjekty)b.Motolice (vývojové cykly, obrazy, mikroskopické preparáty, fixované makroobjekty)c.Hlístice (vývojové cykly, obrazy, mikroskopické preparáty, fixované makroobjekty a elektronogramy z REM)d.Vrtejšii a kroužkovci (vývojové cykly, obrazy, mikroskopické preparáty, fixované makroobjekty)9.Charakteristika měkkýšů, členovců a jejich rozdělení, klepítkatci a korýši parazitičtí, trofičtí a bioindikační ve vodním a suchozemském prostředí (dotace 4/6) a.Klepítkatci (vývojové cykly, obrazy, mikroskopické preparáty, elektronogramy z REM a makroobjekty)b.Korýši (obrazy, mikroskopické preparáty, makroobjekty)c.Vzdušnicovci, jejich členění, typy vývoje a významní zástupci(obrazy, mikroskopické preparáty, elektronogramy z REM a entomologické kolekce)10.Charakteristika a rozdělení sladkovodních ryb, jejich význam potravní a bioindikační (dotace 2/2)11.Obojživelníci a plazi, charakteristika, členění, funkce bioregulační a bioindikační (dotace 2/0)12.Ptáci, charakteristika, rozdělení a význam bioindikační, bioregulační a monitorovací (dotace 2/2)13.Charakteristika a rozdělení savců, významné skupiny a druhy z aspektu hygienicko-epidemiologického a predačního (dotace 2/2)14.Zápočet (dotace 0/2)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-schopnost analýzy a syntézyOborově specifické kompetence: -organismy podílející se na rozkladu-principy rozkladu biologického odpadu-Student je způsobilý pro stanovení optimálních metod revitalizace s využitím biologických agens po ekologických haváriích -Student si osvojí znalost principů rozkladu biologického materiálu -Student umí poznat organismy podílející se na rozkladu organických látek -Student získá schopnosti spojené s využíváním a zpracováním informací

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-schopnost analýzy a syntézyOborově specifické kompetence: -organismy podílející se na rozkladu-principy rozkladu biologického odpadu-Student je způsobilý pro stanovení optimálních metod revitalizace s využitím biologických agens po ekologických haváriích -Student si osvojí znalost principů rozkladu biologického materiálu -Student umí poznat organismy podílející se na rozkladu organických látek -Student získá schopnosti spojené s využíváním a zpracováním informací

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZCAMPBELL, N A. -- REECE, J B.BiologieBrnoComputer Press200680-251-1178-4ZRAVEN, P H. -- JOHNSON, G B.BiologyBostonMcGraw-Hill19990-07-235692-8DLAŠTŮVKA, Z. -- KREJČOVÁ, P.EkologieBrnoKonvoj200080-85615-93-2DKURAŠ, M. -- DIRNER, V. -- SLIVKA, V.Odpadové hospodářstvíChrudimEkomonitor2008978-80-86832-34-0DKURAŠ, M.Odpady, jejich využití a zneškodňováníPrahaČeský ekologický ústav199480-85087-32-4DKOČÍ, V.Posuzování životního cyklu Life Cycle Assessment - LCAChrudimVodní zdroje Ekomonitor2009978-80-86832-42-5DMATĚJŮ, V.Kompendium sanačních technologiíChrudimVodní zdroje Ekomonitor200680-86832-15-5

Požadavky

Ukončení předmětu Předmět je ukončen písemným testem. Test je tvořen náhodným výběrem 60 otázek ze 600 otázek, které zahrnují celou problematiku studia předmětu. Otázky jsou rovnocenné, za každou lze získat maximálně 2 body, odpovědi nelze vybírat z předem stanovených možností. Podmínkou úspěšného napsání testu je minimální hranice 60 bodů, na hodnocení A je potřeba minimálně 110 bodů, B -- 101-109, C 91-100, D 75-90, E 60-74. Test trvá 30 minut, studenti mohou během testu čerpat ze své studijní literatury, diskriminujícím faktorem je čas.Ukončení cvičenístudent je povinen vypracovat seminární práci v rozsahu maximálně 10 stran A4, times new roman 12, řádkování 1. Seminární práce je na téma Zpracování odpadů -- student si vybírá ze 3 možností -- Zpracování odpadů ve vlastní domácnosti, v podniku, v obci. Práce musí obsahovat zdroje a charakteristiku odpadů podle normy o odpadech, třídění, likvidace, vlastní názor.

Garant

doc. Ing. Marie Borkovcová, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Marie Borkovcová, Ph.D.Ing. Jiří Mrtka, Ph.D.Mgr. Ing. Markéta Žáková