Předmět Marketing v podnikatelské činnosti (MRKTPC)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MRKTPC - Marketing v podnikatelské činnosti, Agronomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Základní marketingové pojmy, definice zemědělského marketingu, marketingové prostředí (dotace 2/2)2.Charakteristické znaky produktů zemědělské prvovýroby, podniků služeb poskytovaných podnikům prvovýroby a potravinářským podnikům (dotace 2/2)3.Specifika tuzemského zemědělského a potravinářského trhu i trhu vyspělých agrárních zemí EU (dotace 2/2)4.Zvláštnosti agrárního marketingu, marketingu odbytových organizací a potravinářských podniků (dotace 2/2)5.Marketingový mix (dotace 2/2)6.Marketingové nástroje podpory prodeje (dotace 2/2)7.Propagační mix (dotace 2/2)8.Specifika přepravy agrárních a potravinářských produktů (dotace 2/2)9.Značení zboží, země původu, obchodní známky, loga (dotace 2/2)10.Účast na agrárních a potravinářských veletrzích a výstavách (dotace 2/2)11.Náročnost propagace a reklamy na podnikové finanční prostředky (dotace 2/2)12.Obchodní vztahy mezi účastníky dodavatelských vertikál (dotace 2/2)13.Teoretická podstata ochodu (dotace 2/2)14.Plodinová burza (dotace 2/2)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost organizace a plánování-vědecko-výzkumné dovednostiOborově specifické kompetence: -Student je schopen analyzovat data pro potřeby marketingových aktivit-Student je schopen vymezit základní marketingové pojmy-Student má schopnost sestavit marketingový mix společnosti na základě spotřebitelských preferencí-Student umí provést analýzu vnitřního a vnějšího prostředí-Student zná principy marketingového plánování-Student zná principy segmentace trhu-Student zná specifika tuzemského zemědělského a potravinářského trhu i trhu vyspělých agrárních zemí EU
Získané způsobilosti
Všeobecné kompetence: -schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost organizace a plánování-vědecko-výzkumné dovednostiOborově specifické kompetence: -Student je schopen analyzovat data pro potřeby marketingových aktivit-Student je schopen vymezit základní marketingové pojmy-Student má schopnost sestavit marketingový mix společnosti na základě spotřebitelských preferencí-Student umí provést analýzu vnitřního a vnějšího prostředí-Student zná principy marketingového plánování-Student zná principy segmentace trhu-Student zná specifika tuzemského zemědělského a potravinářského trhu i trhu vyspělých agrárních zemí EU
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOTLER, P.Marketing, managementPrahaGrada Publishing200180-247-0016-6ZSVĚTLÍK, J.Marketing - cesta k trhuPlzeňVydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk200580-86898-48-2ZFORET, M. -- PROCHÁZKA, P. -- URBÁNEK, T.Marketing - základy a principyBrnoComputer Press200580-251-0790-6DPROCHÁZKA, P.Marketing v agrokomplexuBrnoMZLU1999DSTÁVKOVÁ, J. Analýza významu odbytových organizací, jejich funkcí a právního postavení na trhu s agrárními produkty a identifikace vztahů center a komoditních burz, Závěrečná výzkumná zprávaBrnoMZLU2003DSTÁVKOVÁ, J. Uvádění potravinářských výrobků na trh, balení, označování, zásady propagování, reklamy a spolupráce s obchodními a distribučními systémy, Závěrečná výzkumná práceBrnoMZLU2004
Požadavky
Zkouška (5 kreditů), úkoly v seminářích, průběžné testy na počítačích, závěrečný projekt a závěrečný test. Min. úspěšnost 60 %. Znalosti nutné z přednášek a seminářů, povinné literatury a souborů na DS. Podrobněji v sylabu na DS (Dokumentový server).
Garant
doc. Ing. Kateřina Ryglová, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Kateřina Ryglová, Ph.D.Ing. Eva Skálová, MSc