Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pěstování rostlin PT (PRO-PT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PRO-PT - Pěstování rostlin PT, Agronomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Půda a půdní fond, rajonizace rostlinné výroby, rozdělení ČR na výrobní oblasti, LFA oblasti, biotické a abiotické faktory. Trvalá udržitelnost rostlinné produkce, způsoby hospodaření na orné půdě (konvenční,integrované, ekologické, precizní zemědělství). (dotace 2/2) a.Vlastnosti půdyb.Bilance živin, bilance organické hmoty, energetická bilancc.Požadavky plodin na výživu a hnojení2.Zpracování půdy. Rozdělení technologií zpracování půdy, jednotlivé pracovní operace, požadavky plodin na zpracování půdy. Půdoochranné technologie. (dotace 4/4) a.Základní zpracování půdy (cíle a požadavky).b.Předseťová příprava půdy (cíle a požadavky).c.Kultivace půdy během vegetace (cíle a požadavky).3.Zásady střídání plodin, historie a vývoj osevních postupů, struktura pěstovaných plodin v současnosti v EU a v ČR. Požadavky jednotlivých plodin na předplodinu. (dotace 4/4) a.Sestavení osevních postupů.b.Stanovení předplodinové hodnoty.c.Zadání a vypracování 1. části projektu4.Doprovodné rostliny v agrofytocenózách, hospodářský význam plevelů, regulace plevelů, zásady správné aplikace herbicidů. (dotace 2/2) a.Rozdělení plevelů do biologických skupin.b.Chemická regulace plevelů.5.Charakteristika rostlinné produkce v ČR. Úkoly, tendence a cíle vývoje. Produkční procesy-tvorba výnosu. Reprodukčí systémy polních plodin. (dotace 2/2) a.Rozdělení polních plodin, růst a vývoj, kriteria jejich sledování (fenologické stupnice)b.Tvorba, zkoušení a udržování odrůd, osiva a sadba.c.Množení reprodukčního materiálu, zkoušení osiva, stanovení výsevku6.Obilniny I. skupiny. Agrobiologická charakteristika, agroekologické požadavky obilnin. Pěstitelský postup. (dotace 2/2) a.Požadavky na kvalitu podle způsobu další realizace.7.Obilniny 2. skupiny. Agrobiologická charakteristika, agroekologické požadavky, pěstitelský postup. (dotace 2/2) a.Požadavky na kvalitu podle způsobu další realizace. Možnosti využití posklizňových zbytků.8.Luskoviny. Olejniny. Agrobiologická charakteristika, agroekologické požadavky, využití produkce. Základy racionálního pěstování luskovin a olejnin. (dotace 2/2) a.Požadavky na kvalitu produkce podle jednotlivých druhů a způsobu další realizace.9.Biologická a pěstitelská charakteristika okopanin, agroekologické požadavky. Rozdělení okopanin, produkční charakteristika, růst a vývoj, tvorba výnosu, využití produkce. (dotace 2/2) a.Požadavky na kvalitu produkce podle jednotlivých druhů a způsobu další realizace.10.Brambory,cukrovka, krmná řepa - biologie, tvorba výnosu, vývoj technologií pěstování. Pěstitelský postup podle užitkových směrů. (dotace 2/2) a.Požadavky na kvalitu produkce podle užitkových směrů.11.Energetické využití rostlinné produkce. Formy bioenergie, požadavky na rostlinné produkty, úprava a využití. Energetické využití rostlinné produkce. Zásady pěstování energetických rostlin. Formy bioenergie, požadavky na rostlinné produkty, úprava a využití. (dotace 2/2) a.Rozdělení a charakteristika druhů, které jsou využitelné jako energetické plodiny.12.Chmel. Význam, agrobiologická charakteristika, požadavky, hodnocení a využití produkce, základy technologie pěstování. Léčivé, aromatické a kořeninové rostliny. Charakteristika velkoplošně pěstovaných druhů. Pěstování a využití. (dotace 2/2) a.Morfologie chmele. Požadavky na kvalitu hlávek. Požadavky na kvalitu pěstovaných LAKR.

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -kapacita k učení se-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-schopnost aplikace znalosti v praxi-uvědomění si konceptu kvality-základní profesní znalosti-základní všeobecné znalostiOborově specifické kompetence: -Orientovat se v otázkách způsobu hospodaření s půdou-Posoudit vhodnost střídání plodin-Schopnost posoudit míru zaplevelení a řešit zásady správné aplikace herbicidů-Schopnost řešit problematiku biologických základů pěstování plodin.-Schopnost zvolit technologii pěstování plodiny

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZZIMOLKA, J.Speciální pprodukce rostlinnáMZLU v BrněMZLU v Brně 2008978-80-7375-230-9ZKOSTELANSKÝ, F.Obecná produkce rostlinnáBrnoMendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně200480-7157-765-0ZSMITH, W C.Crop Production. Principles and Practices.: evolution, history, and technologyNew YorkJohn Wiley & Sons19950-471-07972-3DZIMOLKA, J. a kol.Pšenice : pěstování, hodnocení a užití zrnaPrahaProfi Press200580-86726-09-6DZIMOLKA, J. a kol.Ječmen - formy a užitkové směry v České republicePrahaProfi Press200680-86726-18-5DZIMOLKA, J. a kol.Kukuřice - hlavní a alternativní užitkové směryPrahaProfi Press s.r.o.2008978-80-86726-31-1DHŮLA, J. -- PROCHÁZKOVÁ, B. a kol.Minimalizace zpracování půdyPrahaProfi Press2008978-80-86726-28-1

Požadavky

Povinná účast na cvičení, odevzdání projektu - návrh osevního postupu, zápočtový test sestavený z jednotlivých okruhů výuky na 80%, ústní zkouška, u které budou položeny 2 otázky - obecná produkce rostlin, technologie pěstování rostlinného druhu.

Garant

prof. Ing. Miroslav Jůzl, CSc.

Vyučující

Ing. Petr Elzner, Ph.D.prof. Ing. Miroslav Jůzl, CSc.prof. Ing. Jan Křen, CSc.Ing. Lubomír Neudert, Ph.D.