Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie regionálního rozvoje v AJ (RRTRRA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu RRTRRA - Teorie regionálního rozvoje v AJ, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studií, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Teorie regionálního rozvoje (dotace 7/7) a.Regionální rozvoj -- vymezení vědní disciplíny; hlavní metodologické přístupy vědy;b.Hlavní ekonomické teorie a jejich vztah k regionálnímu rozvoji;c.Neoklasické a neoliberální teorie regionálního rozvoje;d.Teorie jádro-periferie jako odraz keynesiánství v regionálním rozvoji;e.Strukturalistické přístupy;f.Kriticko-realistické přístupy a institucionální směry regionálního rozvojeg.Aktuální nástroje a postupy užívané v regionálním rozvoji.2.Regiony a regionalizace (dotace 5/5) a.Geografický prostor. Teorie formování regionů;b.Kvantitativní metody v regionalistce. Regionální analýza;c.Vnitřní struktura regionů a regionální taxonomie;d.Typologie regionů Ie.Typologie regionů II -- správní regiony ČR

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita k učení se-schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-základní profesní znalostiOborově specifické kompetence: -Analyzovat problémy regionu-Koncepčně řešit otázky rozvoje regionu v ekonomických, hospodářsko-politických, environmentálních a sociálních souvislostech-Kvalifikovaně připravovat a zpracovávat projekty na podporu činností v regionu s aktivním využitím znalostí o příslušném regionu-Připravovat a vyhodnocovat návrhy řešení na odstranění regionálních disparit v širších souvislostech

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZARESTIS, P. -- BADDELEY, M.Economic growth : new directions in theory and policyCheltenham, UKEdward Elgar2007978-1-84542-531-9ZPIKE, A. -- RODRÍGUEZ-POSE, A. -- TOMANEY, J.Local and regional developmentNew YorkRoutledge2006978-0-415-35717-3ZPEET, R. -- HARTWICK, E R.Theories of development : contentions, arguments, alternativesNew YorkGuilford Press2009978-1-60623-066-4ZTOUŠEK, V. -- KUNC, J. -- VYSTOUPIL, J. a kol.Ekonomická a sociální geografiePlzeňAleš Čeněk, vydavatelství a nakladatelství2008978-80-7380-114-4DARMSTRONG, H. -- TAYLOR, J.Regional economics and policyOxfordBlackwell20000-631-21713-4DGIARRATANI, F. -- HOOVER, E.An Introduction to Regional Economicsonline

Požadavky

Výsledné hodnocení z předmětu se skládá ze ZÁPOČTU a ZKOUŠKY ZÁPOČET: vypracování 2 seminárních prací: (a) analýza odborné literatury a dalších informačních zdrojů na zadané téma a pro zadané území, (b) prostorová analýza dat pro zadané území, její kartografické vyjádření a interpretace výsledků. Každá ze seminárních prací je za maximálně 10 bodů, přičemž student musí z obou prací získat MINIMÁLNĚ 50 % bodů, tj. celkem alespoň 10 bodů. Současně platí druhá podmínka - z každé seminární práce musí student obdržet alespoň 2 body. Splněním těchto podmínek obdrží student ZÁPOČET. Udělení zápočtu je podmínkou připuštění ke zkoušce.ZKOUŠKA: zkouška se koná písemně. Maximální počet bodů ze zkoušky je 80. Student musí zkoušku napsat MINIMÁLNĚ na 60 %, tj. 48 BODŮ, aby mohl být pozitivně klasifikován. Zkouška má dvě části: (a) vlastní teorie regionálního rozvoje - maximum bodů je zde 50, (b) vybrané typy regionalizací na různých hierarchických úrovních (např. NUTS 1, 2 a 3 pro EU, LAU 1 pro ČR) testované prostřednictvím vybraných slepých map - maximum bodů je zde 30. Pokud student získá v některé části méně než 50 % bodů (tj. v první části se jedná o interval 0-24,9 bodů a v druhé části se jedná o interval 0-14,9 bodů), tak je hodnocen automaticky stupněm F. Pokud student získá ze zkoušky celkově 48 a více bodů a pokud v každé z obou částí písemné zkoušky získal alespoň 50 % bodů, tak výsledná známka z předmětu je daná součtem bodů získaných ze seminárních prací a z písemné zkoušky. Jednotlivé stupně hodnocení jsou pak následující:A 90,1-100 bodůB 82,1-90 bodůC 74,1-82 bodůD 66,1-74 bodůE 58,0-66 bodů

Garant

Mgr. Petr Klusáček, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petr Klusáček, Ph.D.