Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika praktického vyučování (DVOA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DVOA - Didaktika praktického vyučování, Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Obsah předmětu,vymezení základních pojmů (dotace 1/1)2.Osvojování pracovních dovedností (dotace 1/1)3.Základní pedagogické dokumenty (dotace 1/1)4.Uplatňování didaktických principů v praktickém vyučování (dotace 1/1)5.Stanovení pedagogických cílů odborného výcviku (dotace 1/1)6.Obsah odborného výcviku (dotace 1/1)7.Aplikace výukových metod v praktickém vyučování (dotace 2/2)8.Organizace praktického vyučování na středních školách (dotace 1/1)9.Materiální didaktické prostředky odborného výcviku (dotace 1/1)10.Plánování a příprava učitele odborného výcviku na vyučování (dotace 2/2)11.Zvláštnosti metod a kritérií hodnocení v odborném výcviku (dotace 1/1)12.Hospitace v odborném výcviku (dotace 1/1)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-interpersonální dovednosti-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost řešit problémy-schopnost vedení-základní profesní znalostiOborově specifické kompetence: -didaktická a psychodidaktická: má přehled o kurikulárních dokumentech-didaktická a psychodidaktická: má znalosti o teoriích hodnocení a jejich psychologických aspektech-didaktická a psychodidaktická: ovládá strategie vyučování v teoretické a praktické rovině-didaktická a psychodidaktická: při tvorbě vlastních výukových projektů pracuje s kurikulárními dokumenty-didaktická a psychodidaktická: přizpůsobuje výukové prostředky individuálním potřebám studentů-didaktická a psychodidaktická: realizuje vyučovací jednotku-didaktická a psychodidaktická: využívá nástroje hodnocení-didaktická a psychodidaktická: zvládá strategie plánování a přípravy na vyučování-manažerská a normativní: organizuje výukový proces-manažerská a normativní: ovládá administrativní úkoly spojené s agendou studentů-manažerská a normativní: umí organizovat pedagogickou činnost-manažerská a normativní: umí řídit pedagogickou činnost-oborově předmětová: je schopen transformovat poznatky příslušných oborů do vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů-pedagogicko-psychologická: rozvíjí svou profesní kompetenci-psychosociální: ovládá prostředky pedagogické komunikace

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-interpersonální dovednosti-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost řešit problémy-schopnost vedení-základní profesní znalostiOborově specifické kompetence: -didaktická a psychodidaktická: má přehled o kurikulárních dokumentech-didaktická a psychodidaktická: má znalosti o teoriích hodnocení a jejich psychologických aspektech-didaktická a psychodidaktická: ovládá strategie vyučování v teoretické a praktické rovině-didaktická a psychodidaktická: při tvorbě vlastních výukových projektů pracuje s kurikulárními dokumenty-didaktická a psychodidaktická: přizpůsobuje výukové prostředky individuálním potřebám studentů-didaktická a psychodidaktická: realizuje vyučovací jednotku-didaktická a psychodidaktická: využívá nástroje hodnocení-didaktická a psychodidaktická: zvládá strategie plánování a přípravy na vyučování-manažerská a normativní: organizuje výukový proces-manažerská a normativní: ovládá administrativní úkoly spojené s agendou studentů-manažerská a normativní: umí organizovat pedagogickou činnost-manažerská a normativní: umí řídit pedagogickou činnost-oborově předmětová: je schopen transformovat poznatky příslušných oborů do vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů-pedagogicko-psychologická: rozvíjí svou profesní kompetenci-psychosociální: ovládá prostředky pedagogické komunikace

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKŘÍŽ, E.Didaktika praktického vyučování pro zemědělství, lesnictví a příbuzné oboryPrahaČZU 200580-213-1322-6ZČADÍLEK, M.Didaktika praktického vyučováníBrnoMU Brno200580-210-1081-9ZSTEJSKALOVÁ, P. -- ČADÍLEK, M.Didaktika praktického vyučování II.BrnoMU Brno2001ZMAŇÁK, J. -- ŠVEC, V.Výukové metodyBrnoPaido200380-7315-039-5DKVAPILOVÁ, S.Didaktika pro učitele praktického vyučování a mistry odborného výcvikuOlomoucUniverzita Palackého v Olomouci200680-244-1420-1DKALHOUS, Z. -- OBST, O.Školní didaktikaPrahaPortál200280-7178-253-XDKASÍKOVÁ, H. -- VALIŠOVÁ, A.Pedagogika pro učitelePrahaGrada2011978-80-247-3357-9

Požadavky

Předmět je ukončen ústní zkouškou. K přistoupení ke zkoušce musí studenti splnit alespoň 70% účast na seminářích a zpracovat předepsanou seminární práci. K úspěšnému složení zkoušky musí student prokázat minimálně 60 % požadovaných znalostí a dovedností. Okruhy ke zkoušce jsou veřejné a respektují obsah sylabu předmětu.

Garant

doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.